  • 1. Data: 2009-05-15 12:21:41
    Temat: random delphi w c/c++
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    witam,

    jedno pytanie do grupy: jak w c/c++ zasymulowac random number generator
    z delphi?

    wikipedia twierdzi, ze jest to Linear congruential generator
    [http://en.wikipedia.org/wiki/Linear_congruential_ge
    nerator] i nawet
    podaje parametry, ale jakos nie udalo mi sie uzyskac zadowalajacych
    wynikow. czy ktos moglby mnie pchnac w odpowiednim kierunku?

    pozdrawiam,
    Sarr.

  • 2. Data: 2009-05-15 13:30:43
    Temat: Re: random delphi w c/c++
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Sarr. pisze:
> [...]
    nerator] i nawet
    > podaje parametry, ale jakos nie udalo mi sie uzyskac zadowalajacych
    W sensie co było nie tak z funkcją rand()?

    Jest posixowa funkcja random o sporych możliwościach, ale będziesz jej
    mógł użyć pewnie tylko na gcc.

    Michoo

  • 3. Data: 2009-05-15 14:28:55
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    Michoo wrote:

    nerator] i nawet
    > W sensie co było nie tak z funkcją rand()?
    >
    > Jest posixowa funkcja random o sporych możliwościach, ale będziesz jej
    > mógł użyć pewnie tylko na gcc.

    nie chodzi o dobry czy lepszy random - chodzi o dostanie identycznych
    wynikow jak daje random z delphi6.

    pisze plugin w c++ do programu, ktory napisany byl w delphi6 wlasnie.
    lwia czesc funkcjonalnosci idzie do pluginu a trzeba zachowac zgodnosc
    wstecz.

    pozdrawiam,

    Sarr.

  • 4. Data: 2009-05-15 15:23:23
    Od: "Sarr." <s...@g...pl>

    Sarr. wrote:

> [...]
    >
    > pisze plugin w c++ do programu, ktory napisany byl w delphi6 wlasnie.
    > lwia czesc funkcjonalnosci idzie do pluginu a trzeba zachowac zgodnosc

    sam sobie odpowiem. sprawa rozwiazana, problemem bylo uzywanie przez
    mnie wartosci signed/unsigned. w kazdym razie, dla zainetersowanych,
    ponizej dzialajaca klasa symulujaca random z delphi6:

    class DelphiRandom
    {
    public:

    DelphiRandom(unsigned int seed)
    {
    SetSeed(seed);
    }
    void SetSeed(unsigned int seed)
    {
    _seed = seed;
    }
    int Next(const int max)
    {
    unsigned long long result = (unsigned long long)GetNext() * max;
    return (int)(result >> 32);
    }

    private:

    unsigned int GetNext()
    {
    // X[n+1] = ( a * X[n] + c ) % m
    // m = 232
    // a = 134775813 [0x08088405]
    // c = 1
    _seed = _seed * 0x08088405 + 1; // %m not needed as _seed is 32 bit
    return _seed;
    }

    unsigned int _seed;

    };