  • 1. Data: 2009-05-10 06:13:05
    Temat: Edycja pliku z wiersza poleceń w DOSie
    Od: "Krzysiek Gawor" <k...@g...com>

    Witam,
    potrzebuję w programie batchowym dopisać na początku danego pliku konkretną
    linijkę. Pod linuxem jest łatwo, a pod DOSem ni cholery nie wiem jak się za to
    zabrać.

    Jeśli ktoś wie, będę wdzięczny za pomoc.

    pozdrowienia,
    Krzysiek Gawor

  • 2. Data: 2009-05-10 07:50:54
    Temat: Re: Edycja pliku z wiersza poleceń w DOSie
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 10 May 2009 08:13:05 +0200, Krzysiek Gawor napisał(a):

> [...]
    > zabrać.
    >
    > Jeśli ktoś wie, będę wdzięczny za pomoc.

    Chcesz to zrobic programowo, czy z reki?
    Domyslam sie, ze to drugie, wiec: edit plik.bat.

  • 3. Data: 2009-05-10 08:31:25
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Krzysiek Gawor pisze:
> [...]
    > linijkę. Pod linuxem jest łatwo, a pod DOSem ni cholery nie wiem jak się za to

    echo ta linijka > roboczy.txt
    type mójplik.ttx >> roboczy.txt
    rename roboczy.tzt plik.txt

    jakoś tak, dopracuj to sobie

  • 4. Data: 2009-05-10 08:32:19
    Od: Marcin Kral <k...@p...na-onecie.pl>

    W dniu 2009-05-10 08:13, Krzysiek Gawor pisze:

    > potrzebuję w programie batchowym dopisać na początku danego pliku konkretną
    > linijkę. Pod linuxem jest łatwo, a pod DOSem ni cholery nie wiem jak się za to
    > zabrać.

    echo linia > tmp && type dany_plik >> tmp && move /Y tmp dany_plik

    dany_plik musi wczesniej istniec, ale to latwo sprawdzic (IF EXIST)

    Marcin Kral

  • 5. Data: 2009-05-10 09:06:32
    Od: "Marcin 'Malcom' Malich" <m...@g...com>

    On 10 Maj, 10:32, Marcin Kral <k...@p...na-onecie.pl> wrote:

    > echo linia > tmp && type dany_plik >> tmp && move /Y tmp dany_plik
    >
    > dany_plik musi wczesniej istniec, ale to latwo sprawdzic (IF EXIST)

    Do >> musi istniec, do > zostanie utowrzony jesli nie istnieje, a
    jesli istnieje to zostanie wyczyszczony przed zapisem.

    --
    Pozdrowienia,
    Marcin 'Malcom' Malich

  • 6. Data: 2009-05-10 10:53:47
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 10 May 2009 02:06:32 -0700 (PDT),
    Marcin 'Malcom' Malich <m...@g...com> screamed:

    > Do >> musi istniec, do > zostanie utowrzony jesli nie istnieje, a
    > jesli istnieje to zostanie wyczyszczony przed zapisem.

    Nie musi. W obu przypadkach zostanie utworzony, jeśli nie istnieje.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 12:53:24 user up 12068 days, 0:48, 1 user, load average: 0.02, 0.50, 0.02 ]

    I went to a meeting for premature ejaculators. I left early. -- Jack Benny

  • 7. Data: 2009-05-11 09:05:47
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Marcin Kral wrote:

    > echo linia > tmp && type dany_plik >> tmp && move /Y tmp dany_plik
    >
    > dany_plik musi wczesniej istniec, ale to latwo sprawdzic (IF EXIST)

    Zamiast składania "type >"/"type >>" można też użyć dodawania w copy:

    echo linia >tmp_linia
    copy tmp_linia + dany_plik tmp /b
    move /Y tmp dany_plik
    del tmp_linia

    /b w copy powoduje, że znaki ^Z nie są traktowane jak koniec pliku i nie
    są dodawane na końcu pliku wynikowego.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 8. Data: 2009-05-11 09:31:05
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 10 May, 08:13, "Krzysiek Gawor" <k...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > linijkę. Pod linuxem jest łatwo, a pod DOSem ni cholery nie wiem jak się za to

    Prawie tak samo:
    copy con:+plik.bat plik1.bat

    --
    ZZ@private