  • 1. Data: 2009-05-15 19:26:18
    Temat: Programista, praca zdalna czy warto?
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Witam
    Od paru lat zajmuje sie zawodowo programowaniem w Delphi i BCB troche Java i Python.
    Przyznam szczerze, ze jestem w drobnym dolku finansowym (kredyt w CHF)
    i poszukuje dodatkowego zajecia.

    Jakie sa Wasze doswiadczenia z praca zdalna?
    Warto sobie zawracac tym glowe?
    Czy przy podpisywaniu umowy o dzielo powienienem zwrocic uwage na jakies hooki;)
    Moze lepiej nie zawracac sobie tym glowy i poprosic
    szefa w mojej firmie o zlecenie dodatkowej pracy?
    Ogolnie, jezeli ktos paral sie zdalna praca programistyczna to prosze o opinnie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-15 19:40:57
    Temat: Re: Programista, praca zdalna czy warto?
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Bastion wrote:
> [...]
    > i poszukuje dodatkowego zajecia.
    >
    > Jakie sa Wasze doswiadczenia z praca zdalna?

    Ja mam bardzo dobre, chwaliłem sobie.

    > Warto sobie zawracac tym glowe?

    Ciężko odpowiedzieć na tak postawione pytanie.
    Z tego co rozumiem, to chcesz to robić "po godzinach", więc musisz sobie
    przeanalizować ile możesz czasu na to poświęcić i uważać aby się nie
    wpakować w solidny i wymagający projekt, który potem Cię zje czasowo.

    > Czy przy podpisywaniu umowy o dzielo powienienem zwrocic uwage na jakies hooki;)

    Jak przy każdej umowie o pracę, są wątpliwości to pytasz prawnika.

    Ja mam jedynie doświadczenia ze zleceniami spoza terenu Polski,
    więc musiałem zatrudnić księgową aby bawiła się z VAT i bez-VAT przy
    zleceniach spoza EU oraz w historie jak podatek i przewalutowania
    (potencjalnie na tym możesz zarobić, a więc musisz odprowadzić...
    podatek :-))

    > Moze lepiej nie zawracac sobie tym glowy i poprosic
    > szefa w mojej firmie o zlecenie dodatkowej pracy?

    To już Ty sam najlepiej będziesz wiedział.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org

  • 3. Data: 2009-05-15 19:54:27
    Od: "Piotr S." <"psobk[NOSPAM]"@wp.pl>

    Mateusz Loskot pisze:
    Python.

    > Ja mam bardzo dobre, chwaliłem sobie.

    Brzmi zachecajaco.

> [...]
    > zleceniach spoza EU oraz w historie jak podatek i przewalutowania
    > (potencjalnie na tym możesz zarobić, a więc musisz odprowadzić...

    Mozesz podzielic sie tym jak zdobyles zlecenia za satysfakcjonjace
    Ciebie wynagrodzenie ?
    Jest wiele stron zagranicznych ze zleceniami dla programistow ale stawki
    na nich sa w 99% nieatrakcyjne.

    pzdr.
    Piotrek

  • 4. Data: 2009-05-15 20:20:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 15 May 2009 21:26:18 +0200, "Bastion" <b...@m...pl> wrote:

> [...]
    >szefa w mojej firmie o zlecenie dodatkowej pracy?
    >Ogolnie, jezeli ktos paral sie zdalna praca programistyczna to prosze o opinnie.

    Tzreba uwazac zeby nie zrobili cie w kalabambuko. Znane mi sa
    przypadki (nie moje, ale Krewnych i Znajomych) ze a) najpierw nalezalo
    zakupic odpwiednei narzedzia, b) po dostarczeniu zrobionego softu
    okazalo sie ze zostal on "odrzucony" bo "nie spelnial kryterow
    jakosci", zupelnie zreszta niesprecyzowanych. W zwiazk uz tym nie
    zaplacono.

    Ewentualny kosz tadwokata przekroczylby ewentualny zysk z projetu.

    Dzwonek alarmowy to: a) koniecznosc wylozenia kasy aby moc zaczac
    pracowac, b) niejasne warunki odbioru, c) umowa nie przecyzyjaca co
    sie dzieje w przypadku dysputy, d) w przypadku dysputy, wlasciwym
    sadem jest sad w Luksemburgu, na Bachamach lub Las Vegas

    A.L.

  • 5. Data: 2009-05-15 20:39:54
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Piotr S. wrote:

    > Mozesz podzielic sie tym jak zdobyles zlecenia za satysfakcjonjace
    > Ciebie wynagrodzenie ?

    Dzięki uprzedniemu udzielaniu w różnych projektach, głównie Open Source.

    > Jest wiele stron zagranicznych ze zleceniami dla programistow ale stawki
    > na nich sa w 99% nieatrakcyjne.

    Nigdy nie korzystałem z takich stron. Ale co do stawek, gdzieś od wiosny
    roku 2008 stawki za pracę dla zleceniodawców w USA poleciały w dół tak
    jak poleciał dolar (o prawie 1 PLN na dolarze). Z grubsza, wynagrodzenie
    spadło o 25%, czyli bardzo dużo!

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2009-05-17 17:23:51
    Od: zymen <z...@d...pl>

    Bastion pisze:
> [...]
    > szefa w mojej firmie o zlecenie dodatkowej pracy?
    > Ogolnie, jezeli ktos paral sie zdalna praca programistyczna to prosze o opinnie.

    Witam,

    oczywiście warto, ale zapewnij sobie jasno co jest miernikiem gotowości
    'dzieła'. Jakie są mierniki/wskaźniki, które pozwolą na uznanie przez
    jedną i drugą stronę, że wykonałeś dzieło zgodnie z zapotrzebowaniem
    klienta. Inaczej w nieskończoność możesz poprawiać Twój kawałek.

    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2009-05-19 20:32:11
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Mateusz Loskot" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    >To już Ty sam najlepiej będziesz wiedział.

    Wlasnie na to pytanie nie potrafie odpowiedziec.

    W firmie nad projektem ktory pisz pracuje
    tez wdrozeniowiec, handlowiec, tester, analityk i projektant,
    szef musi oplacic sprzatacze, lokal, prad i wode.

    Czy mozna przyjac, ze roboczo-godzina spedzona na pracy
    zdalnej powinna byc o 30-50% lepiej platna niz na stalej posadzie?

  • 8. Data: 2009-05-19 20:53:20
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    Bastion wrote:
> [...]
    >
    > Czy mozna przyjac, ze roboczo-godzina spedzona na pracy
    > zdalnej powinna byc o 30-50% lepiej platna niz na stalej posadzie?

    Przyjąć możesz założenia jakie tylko sobie wymyślisz.
    Zwykle, w przeliczeniu na godzinę, krótkoterminowe projekty są lepiej
    płatne. Ale owo "lepiej" zależy od masy czynników: zleceniodawcy,
    Twoich oczekiwań, charakteru projektu, kraju z jakiego masz zlecenie
    (często zamawiający poszukuje taniego wykonawcy), kraju w k?órym Ty
    mieszkasz (chcesz być konkurencyjny od kolegów z...Indii), Twoich
    umiejętności i wyjątkowości na rynku, aktualnej koniunktury, etc.

    Gdy zaczynałem to myślałem że "jestem w czarnej dupie" (tm) i nic
    nie wiem. Zaryzykowałem. Wątpliwości rozwiązywałem na bieżąco,
    stawki ustalałem na bieżąco...działało. Jedno jest moim zdaniem pewne:
    tradycyjny biznes plan dla freelancera nie działa :-)

  • 9. Data: 2009-05-20 23:59:47
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>

    Bastion <b...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > szefa w mojej firmie o zlecenie dodatkowej pracy?
    > Ogolnie, jezeli ktos paral sie zdalna praca programistyczna to prosze o opinnie

    Nie przypominam sobie żeby został w jakiś sposób wykorzystany/oszukany,
    ale też nie przypominam sobie abym kiedykolwiek zarobił jakieś sensowne
    pieniądze pracując zdalnie ;) Obecnie też pracuję zdalnie nad prostym
    programikiem za skromne wynagrodzenie i paradoksalnie mam nadzieję że
    będą próbowali mnie oszukać, bo jak sprzedam sam ten program indywidualnym
    odbiorcom to zarobię trochę więcej :)

    Pzdr.

  • 10. Data: 2009-05-29 07:35:27
    Od: p...@g...com

    Witam!

    > Jakie sa Wasze doswiadczenia z praca zdalna?
    Świetne...
    > Warto sobie zawracac tym glowe?
    Ja tak pracuje na stałe - więc dla mnie warto było, a umowa zlecenia
    daje mi dużo czasu na doglądanie budowy :)
    > Czy przy podpisywaniu umowy o dzielo powienienem zwrocic uwage na jakies hooki;)
    Przy podpisywaniu KAŻDEJ umowy powinieneś. Dobrze sprecyzowane
    dzieło, zarobek, czas to podstawa.
    > Moze lepiej nie zawracac sobie tym glowy i poprosic
    > szefa w mojej firmie o zlecenie dodatkowej pracy?
    Jak dobrze zapłaci to pewnie tak...

    Zapraszam na prv. :) Szef na pewno będzie zainteresowany :)

    Pozdr.