  • 11. Data: 2016-08-04 15:43:34
    Temat: Re: jaki dysk?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-03 o 13:22, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 3 Aug 2016 11:44:44 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <57a1bd05$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    > od Irokez <n...@w...pl> :
    wyjmują dysk (bo luzem takich dysków nie ma w sprzedaży).

    > Są 4TiB 15mm, ale dość drogie.

    Ale tylko stareńkie laptoki miały kieszeń 18mm - jeszcze za czasów
    dysków ATA o pojemności 8GB (a może 80MB?).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-08-04 16:06:53
    Od: s...@g...com

    On Thursday, August 4, 2016 at 1:06:56 PM UTC+1, Chris wrote:

> [...]
    kolejny odpada, musi byc zwykly twardziel) to piszcie!

    > Jako że ma to być drugi dysk w laptopie to ja pewnie bym się zdecydował
    > na WD Blue:
    >
    > http://www.wdc.com/wdproducts/library/SpecSheet/POL/
    2879-771437.pdf

    > Obecnie mam taki jako drugi w lapku, ponad 2 lata i wszystko śmiga jak w
    > nowym. Poza tym WD ma jakoś mało zwrotów jeśli chodzi o serwis a mam do
    > tego jakiś tam wgląd.
    >
    > --
    > www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    > www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    > Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

    dzieki, ale 8mb cache'u jakos do mnie nie przemawia, tak samo jak 5400rpm :S
    zreszta- za (nieco) mniejsza cene man wd blacka z (oidp) 32mb/7200 (i z 5 latami
    gwarancji)- badz za nieco wieksza 2tb 5400rpm (samsunga).
    co do awaryjnosci- https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliabilit
    y-stats-q1-2016/ z hitachi nie jest tak zle

    pozdrawiam,

  • 13. Data: 2016-08-04 20:16:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-03 o 23:27, Poldek pisze:

    > Po czym poznał, że padła w nim pamięć flash?

    Po zachowaniu niespotykanym w klasycznych dyskach.
    Gdyby tam jeszcze był wyłącznik tej pamięci to dysk jeszcze
    by podziałał jako tańszy odpowiednik. A tak całość do
    utylizacji.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2016-08-04 21:22:10
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2016-08-04 20:16, RadoslawF wrote:

    > Po zachowaniu niespotykanym w klasycznych dyskach.
    > Gdyby tam jeszcze był wyłącznik tej pamięci to dysk jeszcze
    > by podziałał jako tańszy odpowiednik. A tak całość do
    > utylizacji.
    Fantazjujesz jak zwykle.

  • 15. Data: 2016-08-04 22:39:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-08-04 o 21:22, kriters pisze:

    > Fantazjujesz jak zwykle.

    Chcesz napisać jak to naprawić czy tradycyjnie fantazjujesz ?

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2016-08-04 22:45:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zmienisz zdanie jak padnie w nim pamięć flash. Koledze właśnie taki
    > zdechł w Lenowo.

    No ale w czym problem? Jak złamie się trzonek to się wymienia na nowy, a
    dane się backupuje. Lapek i dysk to tylko narzędzia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2016-08-04 22:58:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Zmienisz zdanie jak padnie w nim pamięć flash. Koledze właśnie taki
    > zdechł w Lenowo.

    Jezeli tego nie robił to może wreszcie zacznie robić kopie zapasowe :-)

    --
    marfi

  • 18. Data: 2016-08-04 23:26:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-08-04 o 20:16, RadoslawF pisze:

    > Po zachowaniu niespotykanym w klasycznych dyskach.
    > Gdyby tam jeszcze był wyłącznik tej pamięci to dysk jeszcze
    > by podziałał jako tańszy odpowiednik. A tak całość do
    > utylizacji.

    Napisz więcej o niespotykanym zachowaniu dysku kolegi.

  • 19. Data: 2016-08-05 10:11:38
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-08-04 o 16:06, s...@g...com pisze:

    kolejny odpada, musi byc zwykly twardziel) to piszcie!

    2879-771437.pdf

    > dzieki, ale 8mb cache'u jakos do mnie nie przemawia, tak samo jak 5400rpm :S

    Jak by to był jedyny to 720prm jak najbardziej ale jak ma to być tylko
    jako magazyn to czemu ma się tak szybko kręcić, głośniej pracować, być
    bardziej energochłonny. Jako magazyn 5400rpm mi spokojnie starczy, nawet
    mam tam ze 2-3 gry i nie widzę z tym problemu.

    > zreszta- za (nieco) mniejsza cene man wd blacka z (oidp) 32mb/7200 (i z 5 latami
    gwarancji)- badz za nieco wieksza 2tb 5400rpm (samsunga).

    Gwarancja fakt 5 lat to zawsze więcej niż 3 lata i to jest argument dla
    mnie za, ale jak masz za niewiele więcej 2TB to czemu nie, ja na drugim
    dysku 1TB mam zajęte tylko ok 300MB :) więc mi nie trzeba więcej. Za to
    w NAS 2TB już puchnie i trzeba pomyśleć nad porządkiem albo zamianą z
    2TB na 3TB :)

    > co do awaryjnosci- https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-reliabilit
    y-stats-q1-2016/ z hitachi nie jest tak zle

    Nie ufam takim stroną:) widzę co się dzieje w dystrybucji PL.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 20. Data: 2016-08-05 13:46:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak wiadomo, wszyscy robili kopie zapasowe zdjęć i negatywów na wypadek pożaru /
    powodzi / włamania / komornika.

    Co to za postęp, że trzeba mieć wszystkiego x2-x3 ???

    -----