eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › jaki olej?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 166

  • 81. Data: 2012-01-04 13:48:07
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 13:32, szufla pisze:
    >> A jego silnik wygląda pewnie tak:
    >> http://tiny.pl/hjd1g
    >
    > To moze w ogole kolega Maśląg swoj silnik zalewa ŁT-43 :)

    A możesz napisać w jakiej temperaturze/warunkach da się "zalać"
    silnik ŁT-43?


  • 82. Data: 2012-01-04 13:50:16
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-04 12:39, J.F pisze:
    > Użytkownik "to" napisał w wiadomości
    >>> Nie dal sie wydymac przez branze olejowa!
    >
    >> A jego silnik wygląda pewnie tak:
    >> http://tiny.pl/hjd1g
    >
    >> Z drugiej strony są tacy, co kupują olej za 300-500 zł do stukonnych
    >> diesli...
    >
    > Znalezc takich co kupuja cos drogiego zawsze sie da.

    To zdaje się oczywiste :)

    > Pytanie czy maja lepiej od tych co kupili taniej.

    Nie wiem czy lepiej, ale dodatkowo dochodzi kwestia czy ma
    to w ogóle sens. Znaczy oczywiście to ich wybór i ich prawo
    (przynajmniej w teorii).



  • 83. Data: 2012-01-04 13:59:26
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-04 13:06, J.F wrote:
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:je18h8$flh$...@i...gazeta.pl...
    > On 2012-01-04 10:59, Lewis wrote:
    >>>> A jakie to niby dziwadła? 0w30 to coraz częściej zalecany przez
    >>>> producenta do nowych silników "wodo-olej"
    >>>
    >>> Porównaj krzywą lepkości tego oleju np jakimś z rodziny 5W40 - możesz
    >>> się zdziwić :-)
    >>>
    >> Nie musisz mi tłumaczyć, 0Wxx to jest praktycznie woda, powiedz to tym
    >> co w instrukcji mają zalecany taki olej.
    >
    >> Gdybyś sprawdził, to przekonałbyś się, że lepkośc przy 100C ma
    >> praktycznię taką samą jak 5W40 (~11 cSt@100C), natomiast w niższych
    >> temperaturach znacznie niższą niż 5W40. Wnioski są chyba jasne.
    >
    > Zaraz zaraz. numerek przed W to faktycznie lepkosc na zimno i przy 100C
    > nie ma znaczenia, ale ten drugi to lepkosc wlasnie w temperaturze 100C.
    > I klasa "30" to nie jest "40". Choc widelki sa tam szerokie, i moze sie
    > okazac ze konkretny olej 30 jest niewiele rzadszy niz inny 40 - ale moze
    > tez byc sporo rzadszy :-)

    Dlatego spojrz na konkretne wartosci podane w cSt a nie na same klasy
    oraz na indeks lepkości.
    Sama informacja 0W30 lub 5W40, 5W50 nie jest wiele warta.

    >>> Ja u siebie stosuję 5W50 lub 10W60 w zależności od temperatur i sezonu.
    >>> Ale silnik to nie jest 4litrowe wolnossące "bachało".
    >> 5W50 idzie zachowawczo do rajdówki jak jest upalne lato - choć i tak
    >> temperatura oleju rzadko oscyluje wokół 110-120C. W cywilnym
    >> samochodzie bardzo lepki olej ? Po co ?
    >
    > Bo silnik ma juz 250kkm i chcialoby sie zeby przejechal jeszcze 100 ? :-)

    To teraz _uzasadnij_ w jaki sposób bardziej lepki olej ma w tym pomóc ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 84. Data: 2012-01-04 14:01:31
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > A możesz napisać w jakiej temperaturze/warunkach da się "zalać"
    > silnik ŁT-43?

    A co mnie to obchodzi. Zajrzyj sobie do karty technicznej jesli masz problem
    ze stworzeniem odpowiednich warunkow.

    sz.



  • 85. Data: 2012-01-04 14:04:48
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin szufla

    > To moze w ogole kolega Ma?l?g swoj silnik zalewa ?T-43 :)

    Ja myślę, że on wytapia olej z masła.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 86. Data: 2012-01-04 14:05:21
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Od kiedy stan słuchu ma wpływać na wygląd?

    Najwyrazniej malo jeszcze slyszales i widziales :)

    sz.



  • 87. Data: 2012-01-04 14:06:52
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-01-2012 13:35, Artur Maśląg pisze:
    >> Mając "aż" 37KM z litra pojemności.
    > Znajdziesz bez problemu silniki z dużo większym przelicznikiem.
    > Przy okazji dodam (o czym pewnie wiesz), że oleje mineralne nie
    > kończą się na 15W40 z tego samego kartonu co np. Bartek.

    Ale po co mam szukać jakichś dziwnych jednostek, skoro aktualnie duża
    część ma 75KM z litra i więcej?

    >> A jaka jest różnica w kosztach utylizacji przepracowanego mineralnego i
    >> syntentycznego? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale zużyty olej zlewa
    >> się do jednej "beczki" niezależnie od jego gatunku.
    > To przecież oczywiste - jak mechanik ma niby stwierdzić co spuszcza
    > z samochodu? Po smaku?

    Za to np. piec na olej przepracowany rozróżnia go wyśmienicie
    zwiększając koszty utylizacji?

    >> Skąd masz dane jak się wymienia oleje 'na Zachodzie' ?
    > Z doświadczenia.

    Pracowałeś w serwisie na zachodzie? Czy wymieniłeś tam raz olej przy okazji?

    > Żeby nie było - ja nie neguję zalet olejów syntetycznych jako
    > takich i nikogo nie zamierzam przekonywać do przechodzenia na
    > mineralne. Neguję jednak sensowność przechodzenia w ciemno
    > z mineralnego (czy półsyntetyka) na syntetyczny w przypadku
    > gdy producent nie przewidział stosowanie większych okresów
    > między wymianami, czy też ich skracaniu, bo "ma być" lepiej.

    Od przynajmniej dwóch dekad producenci (z niewielkimi wyjątkami)
    zalecają oleje syntetyczne. Dlatego nie wiem skąd się wziął problem z
    przechodzeniem z mineralnego na syntetyk.

    --
    Paweł


  • 88. Data: 2012-01-04 14:07:57
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, szufla <b...@e...pl> wrote:
    >> Od kiedy stan s?uchu ma wp?ywaae na wygl?d?
    >
    > Najwyrazniej malo jeszcze slyszales i widziales :)
    >
    No wedlug niektorych w silniku wydajacym odglosy jak 50 letnia
    sieczkarnia nic powaznego sie nie dzieje, nie wspominajac o tym, ze
    smarowanie przy rozruchu i zanim wszystko sie rozgrzeje i zlapie wymiar
    jest krytyczne.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 89. Data: 2012-01-04 14:14:52
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-04, DoQ <p...@g...com> wrote:
    >> To przecież oczywiste - jak mechanik ma niby stwierdzić co spuszcza
    >> z samochodu? Po smaku?
    >
    > Za to np. piec na olej przepracowany rozróżnia go wyśmienicie
    > zwiększając koszty utylizacji?
    >
    Dyskutujesz z kims kto nie ma pojecia czym sie rozni olej mineralny od
    syntetycznego (w sensie budowy).

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 90. Data: 2012-01-04 14:15:37
    Temat: Re: jaki olej?
    Od: to <t...@i...pl>

    begin AZ

    > No wedlug niektorych w silniku wydajacym odglosy jak 50 letnia
    > sieczkarnia nic powaznego sie nie dzieje, nie wspominajac o tym, ze
    > smarowanie przy rozruchu i zanim wszystko sie rozgrzeje i zlapie wymiar
    > jest krytyczne.

    Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać?!

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: