    From: "EM" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jakie max napiecie moze byc na wej. 7812?
    Date: Tue, 29 Dec 2009 11:53:32 +0100

    > No właśnie ciężko powiedzieć jak będzie z obciążeniem, ale mam nadzieje,że
    > da radę.
    > Na wszelki wypadek wrzuciłem 7815, trochę mu to da zapasu na samym spadku.
    > Pogrzebę za tymi przetwornicami. W sumie potrzebuję z 24zmiennego robić
    > 12-15 stalego/ 200-300mA i tak składałem mostek, stabilizator,
    > kondensator i działało, ostatnio gdzieś mi się sztuka przypaliła i
    > zacząłem się zastanawiać czy nie przesadziłem:)

    No to trochę niedoszacowałeś napięcia. Po wyprostowaniu i odfiltrowaniu
    będzie ok. 32-33V. Bez obciążenia może być sporo więcej, zależy z czego to
    napięcie pochodzi. Dodaj do tego jeszcze maksymalne napięcie sieci
    energetycznej i nagle się kazuje, że nie tylko na stabilizatorze liniowym
    odkładana jest znacznie większa moc niż zakładałeś, ale także napięcie
    przekracza maksymalne.

    Pozdrawiam
    EM