    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kabel bezposrednio od alternatora do akumulatora
    Date: Sat, 11 Aug 2018 22:07:06 +0200

    W dniu 11.08.2018 o 07:24, karol pisze:
    > witam
    > mam słabe napiecie, ladowanie i planuje podlaczyc kabel bezposrednio od
    > alternatora do akumulatora. czy to jest bezpieczne ?
    nie wiem. ale zapytaj się czy to ma sens. Zrób doświadczenie. podłącz
    miernik, woltomierz pomiędzy plus akumulatora a plus alternatora. czyli
    tak jak chcesz podłączyć wspomniany kabel. jeśli woltomierz wskaże
    jakieś istotne napięcie, może pół wolta, może 1wolt to możesz się
    zastanawiać nad przeróbkami. jeśli wskazane napięcie będzie znikomo
    małe, to ewentualny prąd który popłynie kablem - też będzie znikomo
    mały- więc przedsięwzięcie jest bez sensu.

    ToMasz

    PS

    dobrze by było przeprowadzić eksperyment na minimalnym i maksymalnym
    obciążeniu alternatora. im większe obciążenie, tym (zakładając usterkę)
    woltomierz powinien wskazywać większą różnicę potencjałow