  • 1. Data: 2018-08-11 07:24:12
    Temat: kabel bezposrednio od alternatora do akumulatora
    Od: karol <j...@g...com>

    witam
    mam słabe napiecie, ladowanie i planuje podlaczyc kabel bezposrednio od
    alternatora do akumulatora. czy to jest bezpieczne ?

  • 2. Data: 2018-08-11 08:32:51
    Temat: Re: kabel bezposrednio
    Od: "Stefan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "karol" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > witam
    > mam słabe napiecie, ladowanie i planuje podlaczyc kabel bezposrednio od
    > alternatora do akumulatora. czy to jest bezpieczne ?

    Najpierw pomierz spadki napięć w obwodzie ładowania akumulatora
    i napięcie na wyjściu z alternatora, lub zleć to elektrykowi.
    W moim samochodzie miałem niskie napięcie ładowania.
    Po pomiarach wyszło, że wina alternatora.
    Rozebrałem alternator, przemyłem, przeczyściłem, dokreciłem.
    Teraz ładowanie jest OK.

  • 3. Data: 2018-08-11 08:51:52
    Od: karol <j...@g...com>

    sprawdzał wszystko, alternator dobry, wymieniłem regulator napiecia i to
    samo, dlatego ma założyc kabel bezposrednio

  • 4. Data: 2018-08-11 14:51:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Aug 2018 07:24:12 +0200, karol napisał(a):
    > mam słabe napiecie, ladowanie i planuje podlaczyc kabel bezposrednio od
    > alternatora do akumulatora. czy to jest bezpieczne ?

    A nie masz juz takiego kabla ?

    To moze projektant inaczej zaplanowal instalacje.

    A jak slabe ?
    Moze problem w samym alternatorze ?

    J.

  • 5. Data: 2018-08-11 16:48:40
    Od: karol <j...@g...com>

    poprzednio pisałem, alternator dobry, regulator tak samo - przekladal
    caly alternator

    bylo tak jak pisałem

    "Witam
    Pisałem wcześniej ze mam problem z akumulatorem, aku pół roczny i
    niestety samochód nie odpalił, gość od akumulatorów powiedział ze
    regulator napiecia - wymieniony - ale nadal napiecie spada i tak,
    zapisywałem od paru dni

    Wyniki po całonocnym postoju w garażu (samochod robił krotkie odcinki po
    miescie)

    I tak po naładowaniu

    1 pomiar na sucho
    2 pomiar po włączeniu silnika, zapaleniu świateł i radia

    1 dzien
    12.95
    14.00

    2 dzien
    12.42
    13.86

    3 dzien
    12.32
    13.88

    4 dzien
    12.34
    13.87

    5 dzien
    12.27
    13.88

    6 dzien
    12.17
    13.75

    7 dzien
    12.23
    13.85

    8 dzien
    12.14
    13.84

    9 dzien
    12.11
    13.84

    Co obstawiacie ? "

    teraz jest duzo lepieje z tym kablem

    12.31
    14.14

  • 6. Data: 2018-08-11 22:07:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.08.2018 o 07:24, karol pisze:
    > witam
    > mam słabe napiecie, ladowanie i planuje podlaczyc kabel bezposrednio od
    > alternatora do akumulatora. czy to jest bezpieczne ?
    nie wiem. ale zapytaj się czy to ma sens. Zrób doświadczenie. podłącz
    miernik, woltomierz pomiędzy plus akumulatora a plus alternatora. czyli
    tak jak chcesz podłączyć wspomniany kabel. jeśli woltomierz wskaże
    jakieś istotne napięcie, może pół wolta, może 1wolt to możesz się
    zastanawiać nad przeróbkami. jeśli wskazane napięcie będzie znikomo
    małe, to ewentualny prąd który popłynie kablem - też będzie znikomo
    mały- więc przedsięwzięcie jest bez sensu.

    ToMasz

    PS

    dobrze by było przeprowadzić eksperyment na minimalnym i maksymalnym
    obciążeniu alternatora. im większe obciążenie, tym (zakładając usterkę)
    woltomierz powinien wskazywać większą różnicę potencjałow

  • 7. Data: 2018-08-11 23:00:31
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-11 o 16:48, karol pisze:
> [...]
    > niestety samochód nie odpalił, gość od akumulatorów powiedział ze
    > regulator napiecia - wymieniony - ale nadal napiecie spada i tak,

    Pierwszą odpowiedź jaką dostałeś (miesiąc temu) to miałeś zmierzyć
    napięcie na samym alternatorze i na akumulatorze. To by pozwoliło dojść
    wcześniej do diagnozy, bo jeśli były różnice w napięciach to wina kabli
    łączących :) Niepotrzebnie zmieniałeś alternator.

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 8. Data: 2018-08-12 07:14:03
    Od: karol <j...@g...com>

    alternator wymienił alternator na próbe bo miał taki sam i nic nie dało

  • 9. Data: 2018-08-12 18:21:22
    Od: "Stefan" <s...@w...pl>

    Użytkownik "karol" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > witam
    > mam słabe napiecie, ladowanie i planuje podlaczyc kabel bezposrednio od
    > alternatora do akumulatora. czy to jest bezpieczne ?

    W Peugeocie 508, rocznik coś około 2011, widziałem
    jakis moduł elektroniczny pomiędzy alternatorem
    i akumulatorem.

  • 10. Data: 2018-08-12 18:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik karol j...@g...com ...

    > alternator wymienił alternator na próbe bo miał taki sam i nic nie dało

    Za darmo? Nic nie policzył? Dawaj namiary na tego fachure :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest