  • Data: 2015-07-28 13:06:46
    Temat: Re: kids react to walkmans
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > Oczywiście, należało to wypróbować na ulubionej płycie Mamusi/Tatusia,
    > nie do zdobycia, bo przywiezionej przez Ciocię Gienię z Ameryki :P :)
    > Ja widziałem wersję z tutką papieru (kartka z zeszytu A5) zwiniętą i
    > przebitą w rogu zwykłą szpilką, grało.

    Zwijanie papieru w tutkę to zły pomysł. Zainspirowany obserwacją patefonu,
    lecz bez naukowego uzasadnienia. Lepsza była prosta kartka papieru
    z wbitą w jednym rogu igłą krawiecką, trzymana ręką za róg po przekątnej.
    To gra, i to nawet głośno.

    A Słodowy rzeczywiście pokazywał jak zrobić gramofon. I to taki "prawdziwy"
    z wkładka krystaliczną i ramieniem z listewki. Kartkę z igłą chyba też
    pokazał, jako podbudowę teoretyczną.

    --
    Jarek