  • Data: 2015-07-28 14:21:26
    Temat: Re: kids react to walkmans
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Mnie również mówili o aberracjach, ale w liceum o profilu mat-fiz.
    > Ale nie mówili, dlaczego najpierw robi się grubą soczewkę skupiającą,
    > by ją potem "psuć" rozpraszającą i dlaczego w ogóle jest ich tak dużo.

    Szkoła powinna nauczyć też ekstrapolacji (jeśli ktoś samodzielnie na
    to nie wpadł). Mi powiedzieli po co to psucie (profil matematyczny,
    nie mat-fiz). Jak się już to wie, łatwo wpaść na pomysł, że pozostałe
    soczewki to też nie dla draki, tylko żeby coś korygować.

    > No ale gdzie tu sens? Przecież ta sama szkoła uczy, że tlenki metali
    > słabo przewodzą prąd, a tu przychodzi jakiś geniusz i uczciwą, gorącą
    > rurkę macza w jakichś tlenkach i węglanach, twierdząc, że tak będzie
    > lepiej. Ale jeśli tak bardzo chcesz przeanalizować działanie triody, to
    > był tu stosunkowo niedawno wątek, gdzie kilka zupełnie rozsądnych osób
    > nie mogło dojść do porozumienia, jak naprawdę działa siatka w lampie. :-)

    Nie kojarzę tej dyskusji. Ale bardzo prawdopodobne, że Zacni Koledzy
    stali sie ofiarami wczesnego etapu edukacji i uwierzyli, że istnieje
    jakieś jedno "naprawdę".

    > No to chyba dawno nie byłeś. :-)

    Staram się spierniczać stamtąd jak najdalej.

    --
    Jarek