    Date: Thu, 30 Apr 2015 22:43:36 +0200
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: kiedy Adobe Photoshop Lightroom 6

    On 2015-04-29 20:49, Marcin Kulas wrote:
    > Tygodniami nie włączam, ale gdy już zacznę, zdarza mi się wiele razy.
    > Nie przywykłem do czekania na coś, co powinno działać od razu.
    > Sięgając do skrzynki po młotek, też oczekuję, że da się go podnieść
    > bez zwłoki.

    Z czystej ciekawości: DSLR czy MILC/kompakt?

    > Oczywiście, że emocjonalnie reaguję. :) Nie lubię braku szacunku
    > dla czyjegoś czasu lub ogólnie pojmowanych zasobów. Pochodzę
    > z czasów, gdy w assemblerze wykręcało sie ostatnie cykle i robiło
    > cuda, by podnieść wydajność softu na słabym (patrząc z perspektywy
    > czasu) sprzęcie.
    >
    > Nie czepiałbym się, gdyby LR6 cały chodził wolno, ale silnik
    > rzeczywiście poprawili. LR4 otwierał się momentalnie. Dla mnie
    > to jest krok do przodu i dwa do tyłu. Tylko tyle i aż tyle.

    LR6 jeszcze nie widziałem na oczy, ale mam porównanie LR5 do LR2.
    A także do (pół)darmowych programów typu darktable, RAW Therapee, Zoner
    Photo Studio itd.

    Jak sądzisz: ile czasu oszczędzasz na tym, że LR jednak działa
    coraz szybciej z edycji na edycję? I nieporównywalnie szybciej
    od większości alternatywnych programów?

    Trudno mi ocenić jak używasz LR i po co go często włączasz
    i wyłączasz. Może trzeba było sobie RAMu kupić więcej, a nie
    SSD...

    Ja za RAWy zabieram się najczęściej 2 razy w miesiącu, ale jak już
    włączę edytor, to na 2-3 dni.
    Aktualnie używam Nikon Capture NX-D i mówiąc zupełnie szczerze:
    pogodziłbym się z włączaniem przez godzinę, gdyby płynność pracy
    była choćby bliska tej z LR.

    Czyli jak widzisz: są różne potrzeby i może po prostu Adobe nie
    trafił w Twoje, a bardziej wycelował w ludzi, którzy np. używają
    LR w pracy, więc mają włączonego przez te przysłowiowe 8 godzin.

    LR6 nie mam, więc trudno mi sprawdzić, co przez te 8 sekund robi.
    Na Twoim miejscu przyglądałbym się raczej operacjom na plikach,
    a nie komunikacji z serwerami. Dzisiejsze programy przesyłają
    mnóstwo badziewia non-stop, więc trudno ocenić.

    Odchodząc od wydajności kodu: ile czasu oszczędzasz na tym, że
    interfejs LR jest po prostu znacznie wygodniejszy niż u większości
    konkurencji? Czy gdyby się okazało, że to wczytanie lepszych
    elementów tegoż pochłania ekstra czas, zdołałbyś wybaczyć Adobe? :)

    pozdrawiam,
    PK