  • 11. Data: 2023-10-08 01:25:44
    Temat: Re: komputer
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 paź 2023 o 10:57, Jacek pisze:

    > Do oswojenia się z linuksem. Zainstaluj parę linuksów - Minta, Ubuntu,
    > Fedorę czy co ci tam przyjdzie do głowy i pobaw się w wolnej chwili.
    > Bonus - pod linuksem ci pójdą najnowsze przeglądarki :)

    Co polecasz na 512MB RAM? ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 12. Data: 2023-10-08 08:24:08
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 8 Oct 2023 01:25:44 +0200, użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Co polecasz na 512MB RAM?

    Ojtam, ojtam... Są jakieś prościzny których nie będę polecał bo ich nie
    znam. Ale każdy ma w szufladzie parę modułów DDR a płyta ma na pewno 4
    sloty. Dołożyć do 1 GB i wtedy każdy linuks pójdzie. I na nim każda
    przeglądarka. A jak się wetknie tam dysk SSD to nawet przy SATA1 zrobi
    różnicę. No i rzecz jasna, każdy ma w szufladzie jakiś stary dysk SSD :)

    --
    Jacek

  • 13. Data: 2023-10-08 08:38:42
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Sun, 8 Oct 2023 06:24:08 -0000 (UTC), użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > przeglądarka. A jak się wetknie tam dysk SSD to nawet przy SATA1 zrobi
    > różnicę. No i rzecz jasna, każdy ma w szufladzie jakiś stary dysk SSD :)

    A fuj, rozpędziłem się trochę. KT400 to epoka przedSATOwa :)

    --
    Jacek

  • 14. Data: 2023-10-09 10:33:24
    Od: szopen <s...@e...szop>

    On 7.10.2023 10:57, Jacek wrote:
    > Do oswojenia się z linuksem. Zainstaluj parę linuksów - Minta, Ubuntu,
    > Fedorę czy co ci tam przyjdzie do głowy i pobaw się w wolnej chwili.
    > Bonus - pod linuksem ci pójdą najnowsze przeglądarki :)

    Przeglądarki polecą, ale już stron większości nie zobaczy... chyba, że
    ma duuużo wolnego czasu i zapas chipsów ;-)

    --
    szopen

  • 15. Data: 2023-10-09 12:59:30
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 9 Oct 2023 10:33:24 +0200, użytkownik szopen napisał:

    > Przeglądarki polecą, ale już stron większości nie zobaczy... chyba, że
    > ma duuużo wolnego czasu i zapas chipsów ;-)

    Jasne, choć i tak będzie to lepiej działało niż niejeden byłby skłonny
    przyznać :) Ale to nie ma być użytkowe w ścisłym sensie. To tylko zabawka
    do zapoznania się z OS-em.

    --
    Jacek

  • 16. Data: 2023-10-09 15:35:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 paź 2023 o 18:43, krzysiek k pisze:

    > na razie odpalilem DOS i gram w proste gry

    Ponoć są jakieś okrojone W10 zadowalające się mniejszą
    (niż 512MB) ilością RAMek -- nie testowałem...

    Normalne Linuksy żądają znacznie więcej RAMki.

    Nadto CPU też ma znaczenie -- dotyczy to wszystkich systemów.

    Taki komputer ma znikomą ,,moc'' obliczeniową i duży apetyt na
    elektryczną energię -- oszczędzanie której nagradza dziś PGE...

    Takie coś (wg mnie) może być muzealnym eksponatem -- może
    potomnym pokazywać/uświadomiać zmagania przodków...

    -=-

    'uświadomiać' czy 'uświadamiać'?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 17. Data: 2023-10-09 19:35:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 paź 2023 o 10:33, szopen pisze:

    > Przeglądarki polecą, ale już stron większości nie zobaczy...
    > chyba, że ma duuużo wolnego czasu i zapas chipsów ;-)

    Który konkretnie Linuks będzie pracował? -- mając
    do dyspozycji 512MB RAM? Sprawdzę na VBoxie... ;)

    -=-

    Takie coś można wykorzystać jako serwer plików?
    Choćby NAS? Bądź router?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 18. Data: 2023-10-09 20:16:09
    Od: krzysiek k <h...@g...com>

    tak to wyglada :)

    https://i.postimg.cc/pL9JW8T0/pc.jpg

  • 19. Data: 2023-10-09 21:15:06
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 9 Oct 2023 11:16:09 -0700 (PDT), użytkownik krzysiek k
    napisał:

    > tak to wyglada :)
    >
    > https://i.postimg.cc/pL9JW8T0/pc.jpg

    Miła niespodzianka - ktoś się postarał i zatrudnił przejściówkę PCI-SATA.
    Tym lepiej, nie trzeba czekać w nieskończoność aż OS wstanie czy Firefox
    odpali :) Ciekawe jakie transfery będą z tego dysku, sprawdziłbyś i
    zapodał. Choć już wystarczające będzie podanie czasu od włączenia do
    pojawienia się pulpitu, np. takiego Minta czy czasu potrzebnego na
    uruchomienie Firefoxa.

    --
    Jacek

  • 20. Data: 2023-10-10 07:40:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.10.2023 19:35, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Który konkretnie Linuks będzie pracował? -- mając
    > do dyspozycji 512MB RAM? Sprawdzę na VBoxie... ?

    Linuks pewnie dowolny? Tylko środowisko graficzne XFCE, LXDE ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz