  • 51. Data: 2013-01-09 19:49:26
    Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > http://www.youtube.com/watch?v=XnI2MSbYpT0 zeby bylo TG, to ten co
    > ostatnio mocno sie fotoradarami interesuje :-)

    nic się nie wyświetla...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 52. Data: 2013-01-09 19:49:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Wszyscy znajomi lekarze mi powtarzają: nie tykaj poszkodowanego, bo mu
    > pogorszysz. Wezwij pomoc.

    Nawet jak nie oddycha? Albo jak nie ma pulsu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 53. Data: 2013-01-09 20:04:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 09 Jan 2013 11:22:49 +0100, Marcin N napisał(a):

    > nie tykaj poszkodowanego, bo mu pogorszysz. Wezwij pomoc.

    A cała wiedza w dziedzinie pomocy przedmedycznej, to produkt światowego
    spisku wymierzonego w tych lekarzy?

  • 54. Data: 2013-01-09 20:45:44
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Tak, w tym celu planują egzamin na prawku z ratownictwa drogowego. Będą mnie uczyć
    > robić tracheotomię?
    >
    > Wszyscy znajomi lekarze mi powtarzają: nie tykaj poszkodowanego, bo mu pogorszysz.
    > Wezwij pomoc.

    Sama idea jest sluszna. Uwazam jednak, ze utrzymanych przy zyciu w stanach
    krytycznych
    dzieki takim szkoleniom to bedzie jakis smieszny promil. Chyba, ze trafi sie lekarz,
    ratownik, rozgarniety strazak....:)
    Pytanie tez jak mialyby wygladac te szkolenia i egzamin. Ktos kto nie ma
    predyspozycji
    w kierunku ratownictwa czy medycyny i cwiczy na manekinie nigdy nie ruszy prawdziwego

    czlowieka w nieciekawym stanie.
    Zauwazylem to wielokrotnie.

    sz.

  • 55. Data: 2013-01-09 20:55:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Nie, bo to jest 15s ryzyka.
    > Wstawi sie ekologiczny silnik z ekologicznym ogranicznikiem, i chocbys nie
    > wiadomo jak mocno wciskal, to szybciej niz 70 nie pojedziesz.

    To się nazywa komunikacja publiczna

  • 56. Data: 2013-01-09 20:57:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Jednomandatowe okregi ?
    >
    > Po pierwsze ... nie bardzo sobie wyobrazam sprawnego Sejmu w tak rozbitym
    > systemie, 460 roznych poslow ma sie dogadac ?

    O to chodzi, by się nie mogli dogadać co do łupienia obywateli

    > Po drugie ... a kto bedzie rzadzil ?

    Na drogach ? Kierowcy ! To naturalne.

  • 57. Data: 2013-01-09 21:15:58
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-01-09 11:07, Marcin N pisze:

    > Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o
    > celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz
    > poruszania się po drogach.

    0 ofiar na drogach a na chodnikach i ścieżkach dalej będą ginąć ludzie
    noo i te kilkaset osób rocznie co ginie we własnych domach... A gdzie
    250tys umierających na nowotwory rocznie! Co to przy 3.5tys którzy giną
    na drogach...

    Politycy sobie znaleźli nowy powód gnębienia ludzi zamiast budować drogi
    to każą im przestrzegać gorliwie przepisów.

    Tymczasem każda nowa dwupasmówka klasy trasy ekspresowej albo autostrady
    eliminuje zabitych z tego odcinka niemal do zera. Wystarczy spojrzeć do
    statystyk.

    Rafał

  • 58. Data: 2013-01-09 21:19:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-09 20:45, szufla pisze:
    > Ktos kto nie ma
    > predyspozycji w kierunku ratownictwa czy medycyny i cwiczy na manekinie
    > nigdy nie ruszy prawdziwego czlowieka w nieciekawym stanie.
    > Zauwazylem to wielokrotnie.

    Dlatego właśnie lepiej nie tykać i wezwać pomoc niż pozorować jakieś
    nieudolne ratowanie, które częściej doprowadzi do śmierci niż uratuje
    ofiarę.

    --
    MN

  • 59. Data: 2013-01-09 22:09:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 20:45:44 +0100, szufla napisał(a):

    > Sama idea jest sluszna. Uwazam jednak, ze utrzymanych przy zyciu w stanach
    krytycznych
    > dzieki takim szkoleniom to bedzie jakis smieszny promil.

    No jakoś pomocy przedmedycznej to ponoć jedno z tych kryteriów z powodu
    której u nas masz większą szansę na zgon w wypadku niż za Odrą.
    U nas wielu ludzi twierdzi że "lepiej nie ruszać" i śmiertelność rośnie.
    Na zachodzie uczą pomocy przedmedycznej od przedszkola i śmietelność im
    maleje.

    Jak to powiedziała pewna starsza pani widząc chłopaka z atakiem padaczki
    którego z kolegą staraliśmy się ustabilizować: "łooo... nie warto... to
    już koniec" - pewnie to była znajoma Marcina N pani lekarz :)

  • 60. Data: 2013-01-09 22:23:06
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-01-09 10:46, Myjk pisze:
    > Borze. Uciśnieni atakują!

    a dzisiaj widziałem efekty jednego z ucieśnionych
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,staranow
    al-10-barier-500-zl-mandatu,72692.html

    Szybko i bezpiecznie!

    Pozdr.