  • Data: 2018-11-19 14:54:03
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 19 Nov 2018 13:51:34 +0100, J.F.

    > No i imo moga sie tez doladowac z silnika spalinowego ..

    Tak było (albo miało być) napisane, tylko autor coś pokiełbasił.

    > Cos tu nie tak. A pierwszy prius to jaki byl ?

    Był i nadal jest HEVem.

    > Bo roznil sie tym, ze akumulatora nie mozna bylo doladowac z gniazdka,
    > z braku wtyczki/gniazda w samochodzie.

    No bo po co ładować 1kWh akumulatora skoro to starczy raptem na 1-2km
    jazdy. Szkoda czasu marnować na sięganie po wtyczkę. :P

    > Akumulator ladowal sie z silnika spalinowego, z hamowania byc moze
    > tez, pozwalal na samodzielna jazde - tylko krotko i niezbyt szybko, bo
    > byl malej pojemnosci i mocy ..

    Głównie to ten aku służy do rekuperacji i jako forma "bufora" jak potrzeba
    mocniej przyśpieszyć.

    > Zeby dojechac do najblizszej ladowarki
    > i zafundowac sobie dlugi obiad ?

    Widział ktoś kiedyś REEVa na ulicy? Ja nie, nawet na yutubowym filmie.

    > To powinno starczyc na jazde w trasie.
    > Ze 25-40kW powinno wystarczyc ...
    > do jazdy 130 po plaskim :-)

    REEV to czysty elektryk do codziennej jazdy miejskiej, a jak chce się raz w
    miesiącu pojechać dalej, to się doczepia dodatkowo generator. Może to, poza
    tym że trzeba przyczepkę wozić za autem), nawet lepsze wyjście niż
    codzienne targanie ze sobą paliwa i silnika spalinowego, tak jak OL PHEV --
    gdyby zamiast spaliniaka i baku paliwa upakować akumulatory, to by mnie
    taki samochód zadowolił praktycznie na 99,9%. Generalnie jak patrzę, to
    sporo jeszcze akumulaotrów by się zmieściło w bagażniku pod podłogą. W
    zamian za to jest przepastne miejsce gdzie jest zestaw naprawzczy do kół (z
    miejscem na dojazdówkę) oraz schowek na ładowarkę i reszta zajęta przez
    kształktki, plastiki etc. W tym miejscu spokojnie ze 2-3kWh by się jeszcze
    zmieściły, tylko nie wiem czy to aby byłoby bezpieczne.

    > Tylko niestety - sprawnosc tragiczna :-(

    Sprawność taka sama jak HEVa, tylko ta przyczepka...

    --
    Pozdor
    Myjk