  • 81. Data: 2010-02-04 08:55:17
    Temat: Re: kradzież prądu
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Van_Eck_phreaking

  • 82. Data: 2010-02-04 08:58:33
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 04 lut 2010 08:53:55 in article news:<hkdukf$sdv$1@mx1.internetia.pl>
    Ghost wrote:
    > Przeciez to sama bańka sieje, a wlasciwie siala - dzisiaj technika nieco
    > nieaktualna.

    Nadal aktualna:
    http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/pet2004-fpd.pdf

  • 83. Data: 2010-02-04 09:21:27
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "SP6STZ" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Przeważnie są zaekranowane i wątpię czy poza mury by coś wylazło (zbyt
    > słaby sygnał), chyba że podpiąć heterodynę pod antenę :-P
    > SP6STZ

    Pomiary kompatybilności urządzeń wykonuje się anteną ustawioną w odległości
    10m od urządzenia.
    Limity emisji są na poziomie około 20-30 dB powyżej poziomu szumów
    stosowanych odbiorników.
    Spełnienie wymagań przez urządzenia zawierające mikrokontroler (szczególnie
    szybki) nie jest takie łatwe. Wiele komputerów nie spełnia (mimo deklaracji
    CE). Laboratoria EMC mają problem, bo niektóre urządzenia mają być badane z
    PC-tem, a oni nie mogą znaleźć takiego, co by sam się mieścił w limitach. Z
    tego co pamiętam to gdy pojawia się pytanie jaki typ wybrać bo 5 różnych
    kupionych nie spełnia wymagań to zazwyczaj odpowiedzi są typu: my używamy
    10-letniego Della (czy IBM-a) typ.... i modlimy się aby nam nie wysiadł.
    Myślę, że współczesne TV mają zainstalowaną moc obliczeniową zbliżoną do PC
    więc i zakłócenia podobne. W masowej produkcji oszczędza się na elementach
    przeciwzakłóceniowych i wstawia tylko te niezbędne (do pomiarów - potem
    bywa, że znikają) - więc wśród emitowanych zakłóceń są prążki w pobliżu
    limitu.
    Myślę, że te 20-30 dB powyżej szumu odbiornika jest wystarczające aby przez
    ścianę wykryć pracujący TV. Problemem natomiast może być odróżnienie go od
    PC-ta choć może jest jakaś różnica - może PC zmienia intensywność emisji
    zależnie czy liczy, czy się nudzi, a TV może cały czas liczy.
    Nie mam dostępu do odpowiedniego sprzętu aby to sprawdzić.

    Emitowane zakłócenia to duży problem każdego urządzenia. Spotkałem się z
    informacjami, że każdy naciśnięty klawisz na dalekopisie dawało się odczytać
    w budynku po drugiej stronie ulicy podpiętym do tego samego zasilania, a
    naciśnięte klawisze na klawiaturze PC (nie USB) da się odczytać mając
    jedynie dostęp do gniazdka 230 w sąsiednim pokoju itp.
    P.G.

  • 84. Data: 2010-02-04 09:46:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hke1tb$3pn$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Nie wielki (bo 20") a high-end i nie GHz, a 121.5 MHz
    > http://www.technewsworld.com/story/37435.html

    Czyli (jak zwykle) pamiętałem jedynie sens, a nie szczegóły, a znaleźć
    pewnie bym nie umiał.
    P.G.

  • 85. Data: 2010-02-04 10:08:40
    Temat: Re: kradzieżpršdu
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Spróbuj udowodnić, że spółdzielnia mieszkaniowa się do tego nie zalicza.

    Spoldzielnia nie zalicza, a licznik i tak jest na stanie lokatora.

  • 86. Data: 2010-02-04 10:09:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On Feb 3, 11:44 pm, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    >P = ?T / Rth
    >więc jak najbardziej powinno :)

    Ino w druga strone.

  • 87. Data: 2010-02-04 10:13:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał w
    wiadomości news:hke27p$3pn$3@z-news.wcss.wroc.pl...
    > On czw, 04 lut 2010 08:53:55 in article
    >
    > Nadal aktualna:
    > http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/pet2004-fpd.pdf

    Ale to inna je bajka.

  • 88. Data: 2010-02-04 10:16:21
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Ghost pisze:

    > Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Spoldzielnia nie zalicza,

    Dobra, siła twoich argumentów przekonała mnie.

  • 89. Data: 2010-02-04 10:24:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dobra, siła twoich argumentów przekonała mnie.

    Alez nie zalamuj sie, zawsze mozesz udowodnic, ze licznik nie jest na stanie
    lokatora.

  • 90. Data: 2010-02-04 10:35:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Można stosować do wykrycia odgałezienia (lewy odplyw) na kablu do
    > licznika energii elektrycznej stosując reflektometr. Podejrznego odbiorcę
    > (niskie opłaty ) można sprawdzić takim przyrządem.

    Czyli trzeba tego odbiorcę odłączyć (ciąć druty ?) i musi mieć stary licznik
    indukcyjny, tak ? No to zupełnie nie wiem czemu w moim ZE stosuje się
    bezinwazyjną i 100% skuteczną metode zakładania podlicznika cęgowego na
    słupie :).