  • Data: 2014-11-17 21:21:38
    Temat: Re: kto uzywa filtrow ochronnych
    Od: JD <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-16 22:47, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Czy ktos z was uzywa filtrow ochronnych na obiektywy?
    > Jesli tak, to jakich?
    > Nie chodzi mi o uv czy skylight, ale wlasnie o ochronne.

    Zawsze byłem przeciwny filtrom ochronnym, dawniej UV-ki
    jako takie stosowano, potem odkryto nową niszę rynku
    i powstały ochronne.

    Osobiście jestem zdania, że osłona przeciwsłoneczna
    jest równie dobrą ochroną w większości przypadków.

    W fotach pejzażowych często przedzieram się przez
    chaszcze, krzaczory, wysokie trawy i nigdy nie zaśmieciłem,
    ani nie uszkodziłem przedniej soczewki.
    Powłoki na przedniej soczewce od co najmniej 30 lat
    są twardsze i trudniejsze do zarysowania niż szkło optyczne.

    Pomimo tego, jak kupowałem polary do kilku obiektywów,
    to wybrałem HOYA HD. Zakładam go jako polara, gdy potrzebuję,
    ale jak jest już na obiektywie, to niech spełnia też rolę ochrony.
    Kiedy nie jest potrzebny odkręcam.

    Ochronny za stówę???
    Kurz i piasek w powietrzu i zmiana obiektywu???

    JD