  • Data: 2012-11-15 21:40:42
    Temat: Re: kty81-250
    Od: "Plumpi" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:50a546b8$0$1307$65785112@news.neostrada.pl...

    > Trochę kultury proszę!

    Gdzie tu widzisz brak kultury?

    > Oczywiście stosuje się je w laboratoriach, ale nie w garnku czy czajniku.
    > Problemem jest brak równowagi, a ściślej transport ciepła wymuszający
    > proces wrzenia. Im większy strumień ciepła, tym większy błąd. Proces
    > wrzenia w czajniku nie jest procesem równowagowym!
    > Zamiast pisać przemądre teksty po prostu sprawdź.

    Nie muszę już tego sprawdzać, bo pracuję w takim laboratorium od ponad 15
    lat i odbyłem kilka szkoleń w Urzędach Miar, nawet takie, które trwały po 8
    godzin dziennie przez 2 tygodnie :)
    Uwierz mi, że wiem co piszę.

    > I nie wystarczy zadzwonić do IMGW, ponieważ podaje on ciśnienie korygowane
    > do poziomu morza.

    Dzwoniłeś?

    > Przyzwoity wzorzec można zrobić w oparciu o punkt potrójny wody, i to
    > nawet metodami "kuchennymi".

    Tak samo jak i punkt wrzenia. Wystarczy odrobina samozaparcia i w domowych
    warunkach także tego dokonasz.