  • 1. Data: 2012-10-11 12:01:41
    Temat: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?
    Od: s...@g...com

    Kupiłem w sumie z sentymentu jedną taką i zastanawiam się jak by ją tu
    zagospodarować.

    Moje typy:
    -zrobić jakiś fikuśny system wyświetlający w oparciu o mikrokontroler. Niech maluje
    jakieś figury Lissajous czy widmo sygnału audio.
    -Zrobić ultradźwiękowy miernik odległości.
    -wizualizator sygnałów ultradzwiekowych.

    Jakie inne proste układy można by sklecić?
    Warunek jest taki zeby nie było taniej kupować czegoś takiego jako gotowe (np
    oscyloskop analogowy) i zeby było ciekawe i pożyteczne. Zeby nie trafiło po 20
    minutach zabawy do szafy tylko aby był sens z tego korzystać.

    Nie mam dużego zaplecza elektronicznego więc im układ prostszy tym lepiej.
    Płytke sobie jestem w stanie zaprojektowac (ale o ewentualnych problemach puszczania
    sygnalow obok siebie wiem niewiele) i wytrawić (metoda żelazkowa).

    Rzucicie jakimiś ciekawymi tematami?

    Pozdrawiam.
    Łukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2012-10-11 12:10:07
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    ps.com...
    >Moje typy:

    Standardowo ;-) na lampach oscyloskopowych robi się zegarek, co ładnie
    wyświetla analogowo wskazówki i cyfrowo liczby. W scieci jest od groma
    projektów.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2012-10-11 12:10:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    s...@g...com wrote:

> [...]
    > Płytke sobie jestem w stanie zaprojektowac (ale o ewentualnych problemach
    > puszczania sygnalow obok siebie wiem niewiele) i wytrawić (metoda

    Jak już z mikrokontrolerem, to na przykład zegarek, może być DCF. I tak
    najtrudniej zrobić zasilacz, reszta to oprogramowanie :-). Czyli: najpierw
    zasilacz i wzmacniacze odchylania pionowego i poziomego, a reszta to
    orzeszki ziemne :-).

    Waldek

  • 4. Data: 2012-10-11 12:21:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Kupiłem w sumie z sentymentu jedną taką i zastanawiam się jak by ją
    >tu zagospodarować.

    Nauczka dla ciebie: nie uwazales jak robiles, to teraz rob jak uwazasz
    :-P

    Na drugi raz wyrzuc sentymenty i zastanow sie przed zakupem :-)

    >-zrobić jakiś fikuśny system wyświetlający w oparciu o
    >mikrokontroler. Niech maluje jakieś figury Lissajous czy widmo
    >sygnału audio.

    Wpisz w google scope clock

    po czym wpisz Youscope
    http://www.youtube.com/watch?v=s1eNjUgaB-g

    Figurki z 4 generatorow tez wychodza piekne ... ale to trzeba przed
    youscope ogladac :-)

    Ma to wszystko jedna wade - najpierw trzeba zrobic z tego oscyloskop.
    A to dosc upierdliwa robota.

    >Jakie inne proste układy można by sklecić?
    >Warunek jest taki zeby nie było taniej kupować czegoś takiego jako
    >gotowe (np oscyloskop analogowy) i zeby było ciekawe i pożyteczne.

    poszukac oscyloskopu ze zbita taka lampa ? Nie, lepiej kupic sprawny.

    P.S. a co zrobic ze starym kineskopowym telewizorem lub monitorem ?
    Zaczyna mi miejsca brakowac.

    J.

  • 5. Data: 2012-10-11 12:44:27
    Od: butek <e...@i...invalid>

    W dniu 11.10.2012 12:21, J.F pisze:

    > P.S. a co zrobic ze starym kineskopowym telewizorem lub monitorem ?
    > Zaczyna mi miejsca brakowac.

    Wyjąć trafopowielacz do "przydasiów" a resztę zutylizować?

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 6. Data: 2012-10-11 13:13:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    A ja bym zrobił jakąś animację takiego gościa co chodzi po linie.
    Pamiętacje krzykacza BaduBadu?
    http://www.youtube.com/watch?v=W5yg6isWRyk

    Marek

  • 7. Data: 2012-10-11 14:25:44
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 października 2012 12:10:43 UTC+2 użytkownik Waldemar Krzok
    napisał:

> [...]
    >
    > najtrudniej zrobić zasilacz, reszta to oprogramowanie :-). Czyli: najpierw
    >
    > zasilacz i wzmacniacze odchylania pionowego i poziomego, a reszta to

    Uwaga o zasilaniu słuszna. :)

    A reszta to albo mikrokontroler z dwoma wyjsciami C/A i rysowanie co dusza zapragnie
    i cykli starczy albo jakas analogówka i w sumie o takową bardziej mi chodzi.

  • 8. Data: 2012-10-11 14:26:04
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 października 2012 12:10:49 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
> [...]
    >

    > Standardowo ;-) na lampach oscyloskopowych robi się zegarek, co ładnie
    >
    > wyświetla analogowo wskazówki i cyfrowo liczby. W scieci jest od groma

    Dzięki za hint.

  • 9. Data: 2012-10-11 14:30:51
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 października 2012 12:21:30 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > U�ytkownik napisa� w wiadomo�ci

    > Nauczka dla ciebie: nie uwazales jak robiles, to teraz rob jak uwazasz
    > :-P
    Cale 20 zl wydane bezmyslnie.
    Jednak sentymant mam drozszy, nie zaluje :)

    > Na drugi raz wyrzuc sentymenty i zastanow sie przed zakupem :-)

    W sumie racja ale 20zl to nie strata, i tak u goscia kupowalem detektory
    promieniowania wiec "tak mi sie klikło" :)

    > Wpisz w google scope clock

    Dobry hint. Dziekuje.

    > po czym wpisz Youscope
    > http://www.youtube.com/watch?v=s1eNjUgaB-g

    To chyba kiedys widzialem. Ale dziekuje za przypomnienie.

    > Figurki z 4 generatorow tez wychodza piekne ... ale to trzeba przed
    > youscope ogladac :-)
    >
    > Ma to wszystko jedna wade - najpierw trzeba zrobic z tego oscyloskop.
    > A to dosc upierdliwa robota.

    To juz lepiej sobie taki kupic :) I karmic z mp3...

    > poszukac oscyloskopu ze zbita taka lampa ? Nie, lepiej kupic sprawny.

    Racja. W najgorszym wypadku poleci na allegro albow smieci. 20zl przeboleje :)

    > P.S. a co zrobic ze starym kineskopowym telewizorem lub monitorem ?
    > Zaczyna mi miejsca brakowac.

    Wymienic na znizke przy zakupie kolejnego tv. Czasem sa "promocje"...

  • 10. Data: 2012-10-11 18:46:58
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 12:10:07 +0200, Ukaniu napisał(a):

    > Standardowo ;-) na lampach oscyloskopowych robi się zegarek, co ładnie
    > wyświetla analogowo wskazówki i cyfrowo liczby. W scieci jest od groma
    > projektów.

    Projekt takowego zegarka był w Elektronice dla Wszystkich 8-9/2012.
    GG#2400455 ICQ#320399066