  • 41. Data: 2022-05-31 08:56:57
    Temat: Re: laser do betonu
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 5/24/22 10:20 AM, J.F wrote:
    >> No i ostrzenie widii.
    >
    > Naprawde pomoze? Czy zaraz sie stępi?

    Zaraz się stępi.
    Generalnie beton kiepsko się skrawa i wiercenie tak naprawdę polega na
    kuciu.
    No, ale ostre dłuto zawsze trochę lepsze :)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 42. Data: 2022-05-31 09:04:41
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 5/24/22 5:10 PM, ptoki wrote:

    > No stepi sie , ALE!
    > 1. Dobrze naostrzone bedzie cala energie udaru kierowac na samo ostrze.

    Tak naprawdę to chodzi raczej o ostrość "dłuta". Wiertłą widiowe są
    ostrzone pod kątem ujemnym tak jak dłuto, bo skrawanie tam nie zachodzi.

    > 2. Dobry udar bedzie dociskac ostrze do materialu caly czas

    To jest bez znaczenia.

    > 3. W czasie uderzenia i po nim nie bedzie ostrze sie odsuwac od materialu

    Lepiej, jeśli jednak wiertło odsuwa się od materiału. Wtedu nastęmne
    uderzenie będzie miało większą energię.

    > 4. Wtedy cala energia udaru pojdzie na kruszenie materialu zamiast na szuranie w
    urobku albo mieszanie tego urobku i grzanie sie.

    ?

  • 43. Data: 2022-06-03 23:57:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 23 May 2022 11:59:02 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie wiem - wiertarka zla (amatorska, ale udarowa), wiertla zle,

    Kup sobie wiertarkę SDS, zobaczysz jak to wchodzi w beton. Wiertła są
    nawet 4mm.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2022-06-05 21:05:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 May 2022 09:04:41 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

    > Tak naprawdę to chodzi raczej o ostrość "dłuta". Wiertłą widiowe są
    > ostrzone pod kątem ujemnym tak jak dłuto, bo skrawanie tam nie zachodzi.
    > (...)

    Stosuje się skrawanie z ujemnym kątem natarcia - np. noże tokarskie do
    żeliwa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2022-06-06 20:06:09
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Lasery szmery bajery.
    Do chwastów:
    https://youtu.be/AP0yiOI8Qas?t=11

    W PL powinni wymyślić jakie rozpoznawanie stonki.

  • 46. Data: 2022-06-06 20:28:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-06-06 o 20:06, alojzy nieborak pisze:
    > Lasery szmery bajery.
    > Do chwastów:
    > https://youtu.be/AP0yiOI8Qas?t=11
    >

    > W PL powinni wymyślić jakie rozpoznawanie stonki.

    "Laser ma tak dobraną moc, by szkodził tylko komarom, a był nieszkodliwy
    dla innych owadów i ludzi. Co więcej, na podstawie częstotliwości
    poruszania skrzydłami jest on w stanie odróżnić samice od samców. Tylko
    samice przenoszą zarodźca malarii."
    Cytat pochodzi z:
    https://kopalniawiedzy.pl/malaria-komar-laser-Bill-G
    ates,7071

    WM

  • 47. Data: 2022-06-11 10:19:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 May 2022 16:03:50 +0200, PeJot wrote:

    > Też polowałem na ten model ale wygrała cenowo PBH2100, zielona,
    > cokolwiek miało by to znaczyć.

    No i jakie wrazenia?

    Bo faktycznie GBH 220 niedroga, ale PBH 2100 jeszcze tansza.

    "przeplacic" za niebieską?

    J.

  • 48. Data: 2022-06-11 12:19:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-06-11 o 10:19, J.F pisze:

    > No i jakie wrazenia?
    >
    > Bo faktycznie GBH 220 niedroga, ale PBH 2100 jeszcze tansza.
    >
    > "przeplacic" za niebieską?

    Zależy ile realnie będziesz nią pracował.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 49. Data: 2022-06-13 09:45:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Jun 2022 12:19:18 +0200, PeJot wrote:

    > Zależy ile realnie będziesz nią pracował.

    A bo to wiadomo ... roznica w cenie 100zl,
    moge zaplacic za lepszy sprzet, tylko ktory lepszy? :-)

    A tu jeszcze ciekawostka
    https://erli.pl/produkt/mlotowiertarka-mlot-udarowy-
    wiertarka-sds-mocna,35492727

    Firma noname albo Boxer.

    Nawet zakladajac, ze oszukali na mocy i ma to typowe ~700W,
    bylbym zainteresowany ... ale moze oszustom nie ufac nic a nic,
    bo oszukali tez na trwalosci i innych parametrach?

    J.

  • 50. Data: 2022-06-13 16:39:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-06-13 o 09:45, J.F pisze:

    > A bo to wiadomo ... roznica w cenie 100zl,
    > moge zaplacic za lepszy sprzet, tylko ktory lepszy? :-)

    Ten który się bardziej podoba :>

    > A tu jeszcze ciekawostka
    > https://erli.pl/produkt/mlotowiertarka-mlot-udarowy-
    wiertarka-sds-mocna,35492727

    > Firma noname albo Boxer.

    Trzeba by poszukać jakiejś recenzji. Sporo jest o narzędziach z Lidla,
    łącznie z rozbebeszaniem narzędzia na atomy.

    > Nawet zakladajac, ze oszukali na mocy i ma to typowe ~700W,
    > bylbym zainteresowany

    Te 2.5 kW to narzędzie może mieć na zablokowanym wrzecionie.

    >... ale moze oszustom nie ufac nic a nic,
    > bo oszukali tez na trwalosci i innych parametrach?

    Mnie wystarczy że cena wobec zielonego Boscha nie jest jakoś specjalnie
    atrakcyjna.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza