    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [lekki OT] Co (i kiedy) się stało z "Młodym Technikiem"?
    Date: Fri, 26 Feb 2010 00:02:39 +0100

    news:hm6thb$ivq$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    -----------
    > Tymczasem mam wrażenie, że współczesny MT coraz bardziej przypomina
    > "Świat Wiedzy" albo "Focus", tyle tylko, że o nieco bardziej konkretnym,
    > technicznym profilu. Czyżby redaktorzy nie wierzyli w umiejętności
    > czytelników? A może te faktycznie spadły w porównaniu z poprzednią epoką?
    :)

    -----------------------------

    Bo tak jest właśnie. Radioelektroniki tez sie kiedyś już pozmieniały. Do
    konca lat 80-tych byla tam kupa schematów, a później juz głównie reklamy i
    opisy sprzetu.
    Skonczyłem zreszta kupować Radiolelektronika na poczatku lat 90-tych
    ubiegłego wieku, wiec nawet nie wiem czy nadal go wydają, a jesli tak to co
    tam jest?
    W Młodym Techniku nigdy za duzo nie bylo schematów do zrobienia. Raczej
    pojedyncze rodzynki, głownie w dziale NA WARSZTACIE.
    Kiedys dostałem (a mialem wtedy 15 lat.) kupe roczników Młodego Technika.
    od jego powstania w latach 40-tych ubiegłego wieku, aż do chyba 60 r. (czy
    jeszcze dalej) i jeszcze mam ich troche. To był dopiero Młody Technik, palce
    lizać! Na nim się uczyłem robic detektorowe radia. Troche tam bylo
    propagandy komunistycznej, bo to byly czasy stalinowskie, ale oprucz tego to
    było miodzio. Wstyd przyznac, ale moja babka tym rozpalała w piecu i dla
    tego nieduzo zostało.
    Mozna bylo przesledzić jak zmieniała sie Polska w tym czasie. Wtedy Młody
    technik mial inny format. Byl znacznie wiekszy i na swój sposób bardziej
    ciekawy.
    Duzo tam bylo fajnych rysunków i tekstów humorystycznych przynajmniej w
    porównaniu z późniejszymi wydaniami z lat 70 w przód.

    Myśle, ze powodem odwrótu od schematów jest przekonanie, że ludzie dziś maja
    sklepy, bazary, Allegro, eBay itp. gdzie sobie kupia to co im potrzeba. Wiec
    po co robic cos co można tanio kupic? A czy to słuszne czy nie? Mysle, że
    nie.

    pzdr. Janusz