    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [lekki OT] Co (i kiedy) się stało z "Młodym Technikiem"?
    Date: Fri, 26 Feb 2010 10:55:58 +0100

    W dniu 2010-02-26 09:34, PeJot pisze:

    > zupełnie innych lotów niż kiedyś. ATSD, niedawno *był* odbiornik na
    > jednej lampie.

    Hmm... W nowym "Młodym Techniku"? Pamiętasz może który rocznik i (choćby
    orientacyjnie) numer?

    > Niestety to prawda i trzeba ją zaakceptować. Dotyczy to nie tylko
    > elektroniki ale i całej reszty. Przykładowo, w latach 80 był projekt
    > trenażera rowerowego, opartego na rowerze typu składak. Dziś nikt by
    > tego tak nie robił, tylko poszedł do sklepu i kupił 10 x lepszego
    > gotowca, na normalny rower.

    Widzisz, tylko mnie to trochę przeraża. Tworzy się w ten sposób
    społeczeństwo technicznych ignorantów (ale za to idealnych konsumentów).
    Po co naprawiać? Kupi się nowe... Awaria w domu? Wezwie się specjalistę.
    Budować? A jaki w tym sens? Jest promocja w MM. ;)
    Tyle tylko, że już w czasopismach z okresu dwudziestolecia
    międzywojennego wyraźnie zaznaczano, że wyrobienie w młodych ludziach
    jakiejś wiedzy technicznej ma ogromne znaczenie choćby ze względu na
    obronność. W końcu jakby nie patrzeć te starania zaowocowały w czasie
    wojny ludźmi takimi jak Antoni Zębik (twórca powstańczej "Błyskawicy").
    Władze PRLu też zdawały sobie z tego sprawę, stąd troska o zaszczepienie
    elementarnej wiedzy technicznej chociażby w harcerstwie.

    Podejrzewam, że dzisiaj o wiele ciężej byłoby w grupie ludzi młodych
    znaleźć kogoś, kto korzystając ze sterty zebranych części zorganizuje
    jakąś łączność. Choć paradoksalnie powinno być łatwiej (komputery, PGP
    itp.).