  • 51. Data: 2015-05-05 21:00:41
    Temat: Re: lobby dilerów znów atakuje
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > No bo powodem jest czyste powietrze :-)

    Dobra dobra. Taką gatka to nie ze mną. Jak tylko szkop przejmie polskie
    kopanie, w drugi dzień zmienią prawo i w dupie będa mieli powietrze, muślisz
    ku....wa życia nie znam.

    Endriu

  • 52. Data: 2015-05-05 21:09:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Endriu wrote:

    > Dobra dobra. Taką gatka to nie ze mną. Jak tylko szkop przejmie polskie
    > kopanie, w drugi dzień zmienią prawo i w dupie będa mieli powietrze, muślisz
    > ku....wa życia nie znam.

    cały czas udowadniasz, że nie znasz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 53. Data: 2015-05-06 12:12:41
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 29.04.2015 o 11:08, J.F. pisze:
    /.../

    > Z drugiej strony my dosc skutecznie czyscimy niemiecki rynek ze staroci,
    > i oni maja coraz mniej szkodliwe auta, niezaleznie od plakietek.
    > My zreszta tez.
    > Dalej - w takim smogu wiecej udzialu maja diesle. Ale nowoczesne mniej,
    > no i plakietka to troche redukuje.

    Ale stare auto masz a nowe musisz wyprodukować. Koszt ekologiczny
    wyprodukowania nowego auta powoduje, że bardziej szkodzi ono środowisku.

  • 54. Data: 2015-05-06 12:43:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-06 12:12, Smok Eustachy wrote:

    > Ale stare auto masz a nowe musisz wyprodukować. Koszt ekologiczny
    > wyprodukowania nowego auta powoduje, że bardziej szkodzi ono środowisku.

    OIDP (mogę się mylić) to wyprodukowanie samochodu zużywa tyle energii,
    co średnio energia zawarta w paliwie spalanym przez 10 lat. Czyli dupa
    nie ekologia - wyrzucanie na złom auta mającego mniej niż 10 lat jest
    ekologicznie nieuzasadnione.

    Shrek.

  • 55. Data: 2015-05-06 13:43:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-05-06 12:12, Smok Eustachy wrote:

    >OIDP (mogę się mylić) to wyprodukowanie samochodu zużywa tyle
    >energii, co średnio energia zawarta w paliwie spalanym przez 10 lat.
    >Czyli dupa

    No, przy Nubirze chyba inaczej to wygladalo. Ale ona palila 13/100 i
    wiecej :-)

    >nie ekologia - wyrzucanie na złom auta mającego mniej niż 10 lat jest
    >ekologicznie nieuzasadnione.

    To niekoniecznie te same skutki dla srodowiska ma. Szczegolnie przy
    modnym recyklingu.

    A jeszcze inaczej to wyglada z punktu widzenia ekonomii, jak kraj ma
    fabryki samochodow, a nie zloza ropy :-)

    J.

  • 56. Data: 2015-05-06 13:58:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 13:43, J.F. pisze:
    > To niekoniecznie te same skutki dla srodowiska ma. Szczegolnie przy
    > modnym recyklingu.
    Recykling jest modny - fakt. Pytanie, czy ktokolwiek wie w jaki sposób
    (szczególnie z uwzględnieniem obciążeń dla środowiska) jest ten
    recykling prowadzony. Z racji posiadania starego grata dość często bywam
    na różnych szrotach, o pardon! "stacjach demontażu pojazdów". Odnoszę
    wrażenie, że sam na podwórku byłbym w stanie bardziej ekologicznie
    samochód rozebrać, bo przynajmniej płynów nie puszczałbym w glebę :->

    Maciek

  • 57. Data: 2015-05-06 14:07:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > średnio energia zawarta w paliwie spalanym przez 10 lat. Czyli dupa nie
    > ekologia - wyrzucanie na złom auta mającego mniej niż 10 lat jest

    Dlatego nikt ich nie wyrzuca. Niemcy sprzedają nam :-)

    Jak u nas wprowadzą ograniczenia i rynek na auta 10-20 lat się skurczy to
    zaczniemy je sprzedawać Ukraińcom czy Białorusinom.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 58. Data: 2015-05-06 14:55:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-06 13:43, J.F. wrote:

    > A jeszcze inaczej to wyglada z punktu widzenia ekonomii, jak kraj ma
    > fabryki samochodow, a nie zloza ropy :-)

    Bo w zasadzie to słowo ekologia w potocznym znaczeniu powinno się czytać
    ekonomia (tylko że nie z punktu widzenia konsumentów a rządu i
    producentów). Zresztą, żeby wyjść temu trendowi na przeciw umieszcza się
    już zielone napisy "Eco" na produktach które z ekologią nic wspólnego
    nie mają.

    Shrek.

  • 59. Data: 2015-05-06 14:57:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-06 13:43, J.F. wrote:

    > To niekoniecznie te same skutki dla srodowiska ma. Szczegolnie przy
    > modnym recyklingu.

    Zależy jakie skutki, ale jeśli chodzi o recycling to zapewne jest on już
    wliczony w ten bilans.

  • 60. Data: 2015-05-06 15:06:10
    Od: p...@g...com

    --Ale stare auto masz a nowe musisz wyprodukować. Koszt ekologiczny wyprodukowania
    nowego auta powoduje, że bardziej szkodzi ono środowisku.

    pamietajmy ze dzisiejsze fabryki to w zasadzie montownie, czyli produkujemy w
    Chinach, Polsce, Rumunii itp i skladamy w DE ... ale Niemcy wpadli we wlasna zasadzke
    bo recycling sztrucla jest w DE nieoplacalny ekonomicznie stad przymykanie oko na
    wszelka dzialalnosc spryciarzy, ktora spowoduje export odpadow ... pozniej te strucle
    jezdza u nas i tu niestety dokonuja zywota, bo o masowych transportach aut do Afryki
    poki co nie slyszalem

    P.