  • 61. Data: 2015-05-06 15:50:03
    Temat: Re: lobby dilerów znów atakuje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-06 15:06, p...@g...com wrote:

    >pozniej te strucle jezdza u nas i tu niestety dokonuja zywota,

    To zależy od definicji "strucla". Jesli jest on składany z dwóch lub
    kompci mu się z odwłoka, bo ma wycięty kat i zajeżdzone pierścienie to
    oczywiście masz rację. Jeśli to po prostu nastolatek, to z punktu
    widzenia ekologii (w ujęciu powiedzmy "światowym") lepiej żeby ktoś go
    zajeździł do końca, niż kupował nowy. Samochody nie rosną na drzewach,
    tylko się je produkuje. A ta produkcja konkretnie obciąża środowisko.
    Znacznie bardziej niż _praktyczna_ różnica między normą EURO 4 a EURO 6.

    Shrek.

  • 62. Data: 2015-05-06 16:05:29
    Od: p...@g...com

    --Jeśli to po prostu nastolatek, to z punktu widzenia ekologii (w ujęciu powiedzmy
    "światowym") lepiej żeby ktoś go zajeździł do końca, niż kupował nowy.

    na "zajeździł do końca" nie konczy sie problem ... wlasciwie dopiero sie zaczyna i
    wtedy operatywni rodacy uplynniaja zbedne pozostalosci po polskich lasach ... moze
    nie zabrzmi to zbyt "swiatowo" ale wolalbym aby z dwojga zlego byla to afrykanska
    pustynia ...

    --A ta produkcja konkretnie obciąża środowisko. Znacznie bardziej niż praktyczna_
    różnica między normą EURO 4 a EURO 6.

    roznicy nie ma zadnej, poza tym watek dotyczy ekostref czyli bezczelnego wydymania
    podatnika ku chwale koncernow motoryzacyjnych ... naszym POlitykom zupelnie nie
    przeszkadza fakt ze Niemcy stwierdzili (po fakcie) ze zostali oszukani ... dziwi
    tylko fakt ze barany wychylily sie z tym przed wyborami :-)

    P.

  • 63. Data: 2015-05-06 17:02:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Apr 2015, Pawel O'Pajak wrote:

    > Powitanko,

    > A skad on ten olow bierze? Akumulator spala?

    No mówiłem, że to jest "szkolna" teza, ale znana tylko dinozaurom!
    Pisał wyraźnie "za komunizmu" (uczyli). Tak było.

    Czteroetylek ołowiu (bodaj) jest bardzo dobrą substancją
    "przeciwstukową". I naprawdę DŁUGO był składnikiem benzyny
    "samochodowej".
    A roślinność wokół ruchliwej drogi mogła służyć do wydobywania
    tegoż ołowiu z (jej) popiołów :> (no dobra, ciupinkę przesadzam,
    ale w porównaniu z faktem że starożytni Rzymianie truli się
    ołowiem z wodociągów - niewiele)

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2015-05-06 17:14:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Apr 2015, J.F. wrote:

    > Ciekaw jestem jak sobie z tym spalarnie smieci radza.

    O ile wiem, dla znacznej większości substancji problemem jest "zimne
    spalanie". Za niska temperatura, nie gwarantująca skutecznego spalenia.
    O ile wiem, również wszelkie opisy powołujące się na trucizny najwyższej
    kategorii (dioksyny) wskazują na ten problem jako źródło.
    Faktem jest, że głównie kotły na paliwo stałe grzejące na okrągło
    "pracują" najczęściej słabo rozpalone.
    A tu przydałby się żar, taki "bliski koksowi", po rozgrzaniu pieca
    kuchennego do "pomarańczy" (znaczy blach na piecu) :>

    > Tak jest, taki cenny smiec ma trafic do sortowni i potem do miejskiej
    > spalarni :-)

    Teoria eko twierdzi, że w tej spalarni będzie piec, który w palenisku
    ma wysoką temperaturę. Nie żebym twierdził ze tak jest :>
    (ale teoretycznie możliwe).

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2015-05-06 18:45:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    On Thu, 30 Apr 2015, J.F. wrote:
> [...]
    > najwyższej
    >kategorii (dioksyny) wskazują na ten problem jako źródło.

    Dioksyny w wyzszej temperaturze sie spala jak wszystko inne, do
    niegroznej wody sodowej, ale chlor nie.
    A jest trucizna sam w sobie. Moze powstanie HCl, ktory zdrowy nie
    jest.
    W nizszej temperaturze powstaje fosgen, a od tego lepiej sie trzymac z
    daleka.

    No i nawet jak ludzi nie zatruje, to piec bedzie niszczyl.

    > Teoria eko twierdzi, że w tej spalarni będzie piec, który w
    > palenisku
    >ma wysoką temperaturę. Nie żebym twierdził ze tak jest :>
    >(ale teoretycznie możliwe).

    Nawet bardzo prawdopodobne ... chyba ze znow wygra najtansza oferta w
    przetargu :-)

    J.

  • 66. Data: 2015-05-06 20:25:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-06 16:05, p...@g...com wrote:
> [...]
    nie zabrzmi to zbyt "swiatowo" ale wolalbym aby z dwojga zlego byla to afrykanska

    Eee - prawdę mówiąc od dawna nie widziałem wraku nigdzie. Złomiarze
    wszystko co nie przypięte wynoszą. Za dobry biznes, żeby wyrzucać. Inna
    sprawa, że ta utylizacja też ma niewiele wspólnego z ekologią, poza
    papierkiem.

    No to tu się zgadzamy.

    Shrek.

  • 67. Data: 2015-05-07 10:37:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > tegoż ołowiu z (jej) popiołów :> (no dobra, ciupinkę przesadzam,
    > ale w porównaniu z faktem że starożytni Rzymianie truli się
    > ołowiem z wodociągów - niewiele)

    Wodociągi to mały problem. Większym był słodzik do wina.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 68. Data: 2015-05-07 21:46:05
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > cały czas udowadniasz, że nie znasz

    Dobra dobra cwaniaczku. Ja rozumiem, że ty ze swoim tatusiem możecie być na etatach w
    Platformie, ale pierdolenie o unijnym wolnym rynku wciskaj sobie swojej starej a nie
    mi. Jak tylko szkop przejmie kopalnie, zaraz spontanicznie wybuchnie jakiś kryzys
    2009 rok i wszytsko ładnie na nowo się ustali tak jak to już bywało nie raz:

    Niemcy wspierają swoje stocznie
    http://amerbroker.pl/?go=content&action=show&id=255

    "[...] Zdaniem kanclerz Angeli Merkel niemiecki rząd nie pozwoli na upadek rodzimego
    przemysłu stoczniowego i na miarę możliwości budżetowych w sytuacji kryzysu będzie
    wspierał niemieckie stocznie. Komisji Europejskiej nie powinno to interesować gdyż
    Niemcy mają kryzys. [...]".
    Ja rozumię, że 5/6 polityków w moim kraju to sprzedajne kurwy a szczególnie Platforma
    z wielkim kruwa przywódcą Donkiem i Arabskim któzy już dawno asekuracyjnie
    wypierdolili za granicę, i wiem, że cały ten pakiet klimatyczny tworzony jest po to
    min żeby zaorać Polskę do gołej ziemi, ale póki co to likwidowanie górnictwa nie
    pójdzie tym skurwysynom tak łatwo......

    Protest górników przed Jastrzębską Spółką Węglową.
    https://www.youtube.com/watch?v=pinwo16zUt4

    Endriu

  • 69. Data: 2015-05-08 00:42:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Endriu wrote:

    > ale pierdolenie
    jakie uskuteczniasz tylko potwierdza to co napisałem

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 70. Data: 2015-05-08 02:24:55
    Temat: <OT> lobby dilerów znów atakuje
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 May 2015, Andrzej Lawa wrote:

    > Wodociągi to mały problem. Większym był słodzik do wina.

    Zeznaję że nie wiedziałem.
    Czego tam dodawali?

    pzdr, Gotfryd