    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: matlab taki wydajny?
    Date: Fri, 5 Feb 2010 09:17:02 -0800 (PST)
    <hj2c9j$7u5$1@news.onet.pl> <hkc9r4$ndj$1@news.interia.pl>
    <6...@l...googlegroups.com>
    <2...@f...googlegroups.com>

    On 5 Lut, 07:53, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Jesli masz na mysli fminsearch, to znajduje lokalne minimum
    > i chyba nie najlepiej radzi sobie ze zbyt duza liczba
    zmiennych.http://en.wikipedia.org/wiki/Nelder%E2%80%
    93Mead_method

    > Jesli dobrze rozumiem, chcesz miec jakis wklad kombinatoryczny.
    Mam parametry wejsciowe x_i i np. jeden parametr wyjsciowy y.
    Nastepnie rozszerzam parametry wejsciowe o jeden dodatkowy
    przez poddanie nieliniowej funkcji kazdej kombinacji funkcja( x_i ,
    x_j ).
    Jesli mam 50 parametrow wejsciowych, to wychodzi 2500 kombinacji.
    WIec trzeba 2500 razy ulozyc uklad rownan normalnych, kazdy
    rozwiazac i podac kombinacje x_i, x_j ktora daje najlepsze
    dopasowanie.
    To co zwraca funkcja( x_i , x_j ) traktujemy jako 51-szy parametr.

    > Tego ta funkcja nie zrobi. Jesli jednak dopuszczasz, aby w
    > rozwiazaniu
    > byly wszytkie, to niepotrzebne beda mialy maly wspolczynnik i tyle
    To też dobra metoda, szczegolnie jesli do glownej przekatnej doda
    sie pewne liczby wieksze od zera.

    > (rozumiem, ze przez 'nieliniowosc' rozumiesz np to, ze wspolrzynnik
    > jest odchyleniem rozkaldu gaussa, a nie, ze do symy wchodzi
    > parametr*funkcja(wartosc kolumny) )
    Raczej parametr * funkcja( x_i , x_j )

    > Miliardy wierszy to gigabajty.
    Niestety to moja zmora. Z reguly brakuje dobrych danych przy
    data minning. Moje dane nie mieszcza sie na 10 nowoczesnych
    dyskach. A moze jakas baza danych ma zaimplementowana
    regresje liniowa dla wielu parametrow? Jakis odpowiednik
    excelowskiego reglinp?

    > Matlab nie musi byc wtedy najlepszym
    Hmmm, dziwne, powinien miec opcje ze macierz lezy na
    dysku w pliku tekstowym albo binarnym. To raczej
    zwykla rzecz ze dane leza na dysku a w pamieci sa
    tylko "zmienne algorytmu".