  • Data: 2010-02-09 05:38:53
    Temat: Re: mikrokontroler military/(aero)space 8bit
    Od: SM <b...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niska orbita czy przestrzeń międzyplanetarna? Na jak długo? "Zyciowo ważne",
    > czy może się czasem mylić?

    Bardzo daleko i na długo.

    > FLASH nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, OTP jeszcze gorszym,

    No to tutaj źle myślałem. Sądziłem że to OTP "wypali" się na stałe
    (coś jak PROM) a FLASH może się rozprogramowywać.

    > chyba, że
    > włożysz trochę pomyślunku. Procesor jest prawie obojętny, jak wystarczy 8051
    > to bierz, najlepiej w wersji PROM,

    Standardowy 8051 nie ma kilukanałowego ADC.

    > Na pokładzie ISS jest kupa IBM790 laptopów z FLASH-PROMami na burcie.Nasz
    > Dolch też nie miał żadnych problemów z przekłamaniami we Flashu. Seryjne
    > EEPROMy na naszych kartach są jednak programowane na nowo (z twardego dysku)
    > przy każdym starcie urządzenia. OK, przy max. 1000 startach programu przez 8
    > lat można sobie na to pozwolić.

    Trochę zbyt skomplikowane jak układzik który miałby
    tylko zrobić kilka pomiarów ADC i puścić to na RSa.

    > Największym problemem jest robota papierkowa. Możesz coś więcej napisać co
    > robisz i gdzie to ma lecieć?

    Dokładnie nie wiem. Chyba jakaś sonda.

    > W przypadku agencji kosmicznych musisz zrobić testy na wibracje, gazowanie,
    > palność w atmosferze tlenowej, trucizny, stabilność mechaniczną,
    > bezpieczeństwo aktywne i pasywne, i cyliony innych rzeczy.

    A to już nie moja brocha. Ja miałbym tylko zrobić
    niewielki, mały "kawałek".

    > Waldek

    SM