    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: mikrokontroler military/(aero)space 8bit
    Date: Tue, 09 Feb 2010 10:53:31 +0100

    SM wrote:

    > Bardzo daleko i na długo.

    > No to tutaj źle myślałem. Sądziłem że to OTP "wypali" się na stałe
    > (coś jak PROM) a FLASH może się rozprogramowywać.

    OTP jest praktycznie EPROMem. Flash też, ale ma już wbudowany CRC, więc jest
    trochę lepszejszy ;-). Aha, oczywiście musisz wziąć SLC-Flash.

    > Standardowy 8051 nie ma kilukanałowego ADC.

    > Trochę zbyt skomplikowane jak układzik który miałby
    > tylko zrobić kilka pomiarów ADC i puścić to na RSa.

    > Dokładnie nie wiem. Chyba jakaś sonda.

    > A to już nie moja brocha. Ja miałbym tylko zrobić
    > niewielki, mały "kawałek".

    No to masz szczęście, choć mnie to nie ominęło.
    Pomysł z wielokrotnym zapisem programu jest niegłupi. Ewentualnie, jak już
    chcesz robić voting, to dać flashe różnych producentów. Tylko kwestia wagi
    całości. Pewnie wystarczy jeden.
    Aha, tak apopos: ekranowanie całości może pogorszyć sprawę. Kumpel mi
    tłumaczył, że ekranowanie spowalnia wysokoenergetyczne cząstki, które mają
    szansę "przeprogamować" komórki pamięci, lub nawet uszkodzić procesor.
    Cząstki wysokoenergetyczne przelatują bez problemu.

    Waldek