    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 29 Mar 2017 17:52:43 -0700 (PDT)
    <58da9d8e$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <58db3ffe$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <58db52ad$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <obg0uq$g67$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <obgo7p$9ul$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: mini reaktory atomowe
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 marca 2017 01:43:38 UTC+9 użytkownik bartekltg napisał:
> [...]
    t/bluegen-domestic-fuel-cell-available-for-under-%C2
    %A320,000-in-the-uk

    > To ta wersja z 1.5kW mocy elektrycznej. Na oświetlenie i koputer

    > Wodór jest jednak upierdliwy. Ucieka przez prawie wszystko,
    > płomienia nie widać (i chodź dookoła komory z drewnianym
    > patyczkiem i patrz, czy się nie osmali:)), więc na przepisy
    > możemy poczekać.

    W podczerwieni widać. Zwykłe antywłamaniowe czujniki ruchu byłyby dobrymi detektorami
    płomienia po drobnej modyfikacji.

    > Choć z drugiej strony w jakkolwiek wietrzponym lufcikeim u góry
    > pomieszczeniu nie powinien się za mocno gromaczić, wiec mozę
    > z zagrożeniem eksplozją jest bezpieczniej. Trzeba by poszukać.

    Ja myślałem o dużym zbiorniku niskociśnieniowym, tego typu: tiny.pl/g595x (uwaga
    lokowanie produktu).

    > Jak ze sprawnością obiegu energia elektryczna-> elektroliwa na wodór->
    > ogniwa -> energia elektryczna dla instalacji wielkośći "domowej".
    > Internet mówi, że PEM ma 30-50%, elektroliza 70-80%. Czyli latamy
    > pomiedzy 40% (nadal bateria lepsza, ale nie jest źle) a 20% (mizernie).

    To są minimalne sprawności w skrajnych warunkach, ale może tak wyjść. Przy czym z
    założenia mówimy o CHP, czyli wykorzystaniu ciepła odpadowego do ogrzewania (z
    elektrolizera albo z ogniwa), więc aż tak źle nie będzie.

    Zaletą jest to że taki układ wytwarzałby paliwo uniwersalne: do samochodu, do
    piekarnika, do kotła CO/CWU, wreszcie do domowej elektrowni. I to tylko z nadmiaru,
    znaczy z wiatraka albo z paneli na dachu, albo z nadwyżki w sieci (w nocy albo
    podczas nadmiaru słońca lub wiatrów u Niemców). I nie traciłby z czasem zdolności
    magazynowania, jak w akumulatorach. Zresztą, zrobienie procesora paliwowego
    wytwarzającego wodór z wegla byłoby dość proste. HPower zrobił dawno temu, działał
    świetnie na metanie/propanie/butanie.