  • 1. Data: 2017-03-24 10:45:18
    Temat: mini reaktory atomowe
    Od: s...@g...com

    Brytyjska firma Urenco - drugi producent paliwa jądrowego na świecie - pracuje nad
    nuklearnymi bateriami. Mają to być de facto mini reaktory jądrowe, które mogłyby
    zasilać małe miasta i przemysł. Okazuje się, że Urenco rozmawia o mini elektrowniach
    atomowych z Kanadą i... Polską. Technologia mini reaktorów będzie gotowa co prawda
    dopiero za dziesięć lat, ale to akurat może być zaletą, a nie wadą.

    Urenco jest drugą na świecie firmą, dostarczającą paliwo jądrowe. Żeby powiększyć
    sobie rynek, firma wspólnie z Amec Foster Wheeler zaczęła pracować nad nową generacją
    małych reaktorów jądrowych - nazwano je U-Baterie.

    - Ten projekt może zająć nam dziesięć lat, ale jestem głęboko przekonany, że
    doskonale uzupełni dużą energetykę jądrową - powiedział agencji Bloomberg prezes
    Urenco Thomas Haeberle.

    całość
    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ur
    enco-male-reaktory-jadrowe-mini-elektrownia,149,0,22
    85973.html

  • 2. Data: 2017-03-24 11:00:59
    Temat: Re: mini reaktory atomowe
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 18:45:19 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    >

    > całość
    > http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ur
    enco-male-reaktory-jadrowe-mini-elektrownia,149,0,22

    Powiem tyle: jeśli twierdzą że za dziesięć lat to wprowadzą na rynek, to znaczy że
    obecnie są w końcowej fazie testów. A oni sami mówią że jak narazie to szukają kogoś
    potencjalnie zainteresowanego finansowaniem... niezupełnie wiadomo czego. Znaczy
    ściema.

  • 3. Data: 2017-03-24 12:35:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    s...@g...com napisał:

    enco-male-reaktory-jadrowe-mini-elektrownia,149,0,22
    85973.html

    >Powiem tyle: jeśli twierdzą że za dziesięć lat to wprowadzą na rynek,
    >to znaczy że obecnie są w końcowej fazie testów.

    Konradzie, a skad ten wniosek ?
    To na tyle powazna firma, ze nie moze bzdur mowic ?

    >A oni sami mówią że jak narazie to szukają kogoś potencjalnie
    >zainteresowanego finansowaniem... niezupełnie wiadomo czego. Znaczy
    >ściema.

    Czy jednak sie zgadzamy: "moze nam zajac 10 lat" = "obecnie nie mozemy
    nic pokazac" ?

    Ale czy z tego wniosek, ze "za 10 lat wprowadzimy na rynek" znaczy
    cos wiecej ?

    https://www.toshiba.co.jp/about/press/2004_06/pr2401
    .htm
    "Toshiba expects to commercialize DMFC for PCs in 2004 and for smaller
    handheld devices in 2005."

    http://www.fujitsu.com/global/about/resources/news/p
    ress-releases/2005/0706-01.html
    http://www.theregister.co.uk/2003/12/12/hitachi_read
    ies_fuel_cell/
    https://www.technologyreview.com/s/401269/a-fuel-cel
    l-in-your-phone/

    ... mamy juz 2017, a ja ciagle nie moge dolac paliwa do telefonu.

    J,

  • 4. Data: 2017-03-24 13:30:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 20:35:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    enco-male-reaktory-jadrowe-mini-elektrownia,149,0,22
    85973.html

    > Konradzie, a skad ten wniosek ?
    > To na tyle powazna firma, ze nie moze bzdur mowic ?

    Każdy może. Ale jak szuka kasy, to niech chociaż wymyśli jakąś sensowną historyjkę,
    może znajdzie jakiegoś frajera który da się nabrać.

    > Czy jednak sie zgadzamy: "moze nam zajac 10 lat" = "obecnie nie mozemy
    > nic pokazac" ?
    >
    > Ale czy z tego wniosek, ze "za 10 lat wprowadzimy na rynek" znaczy
    > cos wiecej ?

    Jak nie mają niczego do pokazania to nie potrzeba niczego wnioskować, to jest jasne
    że są nigdzie.

> [...]
    l-in-your-phone/

    > ... mamy juz 2017, a ja ciagle nie moge dolac paliwa do telefonu.

    Ja też poważnie się zajmowałem pod koniec XX wieku ogniwami paliwowymi.
    Przeprojektowałem całe bebechy ogniwa w rozmiarze "domowym", wielkości powiedzmy
    fiata 126p tak żeby urządzenie mogło być o połowę mniejsze. Jeżdziłem do klienta
    regularnie, klient wyszedł na giełdę i sprzedał akcji na 5 miliardów USD. Tam wszyscy
    wierzyli że za 10 lat w domu nie będzie gniazdek, bo urządzenia będą zasilane
    autonomicznie. Potem przyszedł kryzys 2001, inwestorzy spanikowali, akcje z 50 dolców
    spadły do 50 centów, wszystko szlag trafił.

    A urządzenie działało, 500 sztuk po całych Stanach stało u ludzi i się betatestowało.

  • 5. Data: 2017-03-24 14:01:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak nie mają niczego do pokazania to nie potrzeba niczego wnioskować,
    >to jest jasne że są nigdzie.

    Maja do pokazania makiete :)

    Co i tak jest wiecej niz Oppenheimer w 1939 :-)
    A wlasciwie to nie Oppenheimer tylko Szillard, ale ten wyciagnal z
    rekawa asa atutowego i go pokazal - Einstein to bylo nazwisko :-)

> [...]

    >paliwowymi. Przeprojektowałem całe bebechy ogniwa w rozmiarze
    >"domowym", wielkości >powiedzmy fiata 126p tak żeby urządzenie mogło

    Wodorowe ?

> [...]
    >dolców spadły do 50 centów, wszystko szlag trafił.
    >A urządzenie działało, 500 sztuk po całych Stanach stało u ludzi i

    Ale wiesz - spadek akcji nie oznacza upadku przedsiebiorstwa.
    Gdzies tam te 5 mld bylo, i powinno wystarczyc na uruchomienie
    produkcji.
    No chyba, ze klient zdazyl 5 mld wydac, a uruchomic zamierzal za
    kolejne akcje.

    Wiec jesli sie nie przyjelo, to bardziej znaczy ze kiepskie, drogie,
    albo w miedzyczasie pradu sie zrobilo za duzo, bo przemysl padl.
    Co znow sie sprowadza do "za drogie".

    J.

  • 6. Data: 2017-03-25 01:42:49
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 24.03.2017 14:01, J.F. wrote:

> [...]
    > No chyba, ze klient zdazyl 5 mld wydac, a uruchomic zamierzal za kolejne

    No, chyba, że akcjonariusze stwierdzą: no to minimalizujemy straty,
    w końcu właścicielami jesteśmy. Sprzedajcie wszystko co się da.

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2017-03-25 01:56:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 22:01:33 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Maja do pokazania makiete :)

    No to zainwestuj.

> [...]
    > A wlasciwie to nie Oppenheimer tylko Szillard, ale ten wyciagnal z
    > rekawa asa atutowego i go pokazal - Einstein to bylo nazwisko :-)

    Na propan/butan i na gaz ziemny (przełączane).

> [...]
    > produkcji.
    > No chyba, ze klient zdazyl 5 mld wydac, a uruchomic zamierzal za

    Konkurencja wykupiła akcje za grosze, wzięła te 5 miliardów, wszystkich zwolniła,
    wyprzedała majątek i poszła do domu.

  • 8. Data: 2017-03-25 03:35:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 25 marca 2017 09:42:50 UTC+9 użytkownik bartekltg napisał:

    > No, chyba, że akcjonariusze stwierdzą: no to minimalizujemy straty,
    > w końcu właścicielami jesteśmy. Sprzedajcie wszystko co się da.

    Akcjonariusze i tak stracili 99% (akcja spadła z 50 dolarów do 50 centów).
    Najmądrzejsze co powinni zrobić, to kazać firmie wykupić swoje akcje za te 5
    miliardów które miała w banku. Ale ktoś ich uprzedził.

  • 9. Data: 2017-03-25 09:53:37
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-24 o 10:45, s...@g...com pisze:

> [...]
    doskonale uzupełni dużą energetykę jądrową - powiedział agencji Bloomberg prezes

    To już było. Bill Gates chciał wypożyczać ludziom reaktory.

    http://gadzetomania.pl/25139,bill-gates-i-jego-minia
    turowy-reaktor-jadrowy

    WM

  • 10. Data: 2017-03-26 10:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Mar 2017 19:35:30 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Akcjonariusze i tak stracili 99% (akcja spadła z 50 dolarów do 50 centów).
    > Najmądrzejsze co powinni zrobić, to kazać firmie wykupić swoje akcje
    > za te 5 miliardów które miała w banku.

    I to jest to, co Bartek pisze.

    > Ale ktoś ich uprzedził.

    Kto ?

    Firma zapewne juz nie miala 5 mld w banku, bo zdazyla wydac.
    Ale na co wydala ? 5mld to kupa forsy, na Ferrari prezesa troche za
    duzo.

    A potem wlasciciele, czyli akcjonariusze, moga zdecydowac - zamykamy
    firme, sprzedajcie co sie da, wyplaccie pieniadze.
    I to moze byc znacznie wiecej niz 50 centow.

    Co to za firma ? To chyba nie tajemnica ?

    J.