    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <8...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <obg0uq$g67$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <obgo7p$9ul$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <xi65nbcrbx58.e4f5b033tu8q$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: mini reaktory atomowe
    Date: Thu, 30 Mar 2017 19:33:18 +0200

    dyskusyjnych:d73ada08-5239-4594-af32-ef971560a71f@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 30 marca 2017 15:42:39 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Nie pamiętam dokładnie liczb a nie chce mi się szukać, ale dostępne
    >komercyjnie elektrolizery dają ciśnienie jakoś tak 150 bar.

    Ale my tu o niskocisnieniowym zbiorniku, zeby problemow nie bylo.
    No chyba, ze takie 150 bar to ciagle niskie cisnienie :-)

    >Powyżej tego sprawność spada, bo gaz rozpuszcza się za bardzo w
    >wodzie. Znaczy tyle masz bez żadnej pompki.

    Jeszcze trzeba jakos wody nalac.
    Mozna bez cisnienia, ale wtedy sie robi praca cykliczna.

    >Pójdź do sklepu z wyposażeniem jachtów albo camperów, zobaczysz że
    >można mieć w domu wszystko na 12V.
    >Co prawda trzeba ciągnąć kable od spawania kadłubów statków :-)

    Kable to jedno, ale silniki to drugie.
    Pralki, zmywarki, wentylatory, klimatyzatory (chlodzace) ... i w
    jakiej cenie ?

    >Następna rzecz: powysyłaj zapytania do producentów ogniw paliwowych
    >PEM z Alibaby, okazuje się że oni potrafią zrobić ogniwo za 10% tego
    >co ten Bluegen.
    >To tylko grafit, tam nic drogiego nie ma, poza odrobiną platyny
    >napyloną na powierzchni.

    Proton Exchange Membrane ... wydaje mi sie, ze cos ambitniejszego niz
    grafit.

    No ale ... skoro to takie proste, to czemu nie jest powszechnie
    uzywane ?

    >Można też w kozie palić stare szmaty.

    Ale kuchenka na prad to norma.
    Przy sprawnym ogniwie paliwowym, to wodor niezbyt w domu potrzebny.

    A do CO ... zbiornik/termos z woda zamiast zbiornika wodoru nie bylby
    lepszy ?

    >No właśnie o tym mówię. Przepisy to jest pierwszy element układanki
    >żeby to ruszyć. Bo technicznie to nie jest żaden problem
    >zaprojektować ten zbiornik tak że ani zmęczenie, ani wewnętrzna
    >korozja go nie ruszą, czyli tak żeby mógł żyć wiecznie.

    Ale pamietasz ze wodor, ze 150 bar chciales ...

    >Oczywiście że jest: cena.
    >Następny: sprawność, bo to musi trochę tego paliwa zjeść na swoje
    >potrzeby (konwersja z parą, więc trzeba mieć kociołek).

    Jasna sprawa, ale ja mowie o zastosowaniach, gdzie i tak trzeba
    generator kupic.
    I co - wychodzi na to, ze Diesel tanszy i lepszy ?

    >Ale jak te dwie rzeczy są akceptowalne, to to jest urządzenie bardzo
    >długowieczne.
    >Katalizatory myśmy zaspawywali w zbiornikach, bo nie planowano
    >wymiany.

    Ale to katalizator do produkcji wodoru byl ?

    Bo potem jeszcze trzeba ogniwo paliwowe ... moze taki wodor mu szkodzi
    i lepiej uzywac czystego z butli ?

    Bo skoro tak swietnie, prosto i tanio, to ciagle nie wiem, czemu uzywa
    sie generatorow z silnikami spalinowymi :-)

    J.