    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 30 Mar 2017 21:12:44 -0700 (PDT)
    <8...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <obg0uq$g67$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <obgo7p$9ul$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <xi65nbcrbx58.e4f5b033tu8q$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <58dd415f$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: mini reaktory atomowe
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 marca 2017 02:33:20 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Ale my tu o niskocisnieniowym zbiorniku, zeby problemow nie bylo.
    > No chyba, ze takie 150 bar to ciagle niskie cisnienie :-)

    No i w ten sposób doszedłeś do wniosku że ja nie mam w głowie całego świata
    zaprojektowanego na mój sposób, tylko widzę z grubsza możliwości na przyszłość.

    Otóż spójrz na to 150 bar jak na jeden z warunków granicznych. Obok niego są inne.
    Dopiero po uwzględnieniu tych wszystkich warunków można coś tam zaprojektować
    optymalnie.

    > Jeszcze trzeba jakos wody nalac.
    > Mozna bez cisnienia, ale wtedy sie robi praca cykliczna.

    Owszem, ale tylko elektrolizera, a nie zbiornika.

    > Kable to jedno, ale silniki to drugie.
    > Pralki, zmywarki, wentylatory, klimatyzatory (chlodzace) ... i w
    > jakiej cenie ?

    Hmm, no to może trzeba w pralce zamontować silnik spalinowy na wodór? Brzmi
    steampunkowo. To się może zrobić modne szybciej niż tanie :-)

    > Proton Exchange Membrane ... wydaje mi sie, ze cos ambitniejszego niz
    > grafit.
    >
    > No ale ... skoro to takie proste, to czemu nie jest powszechnie
    > uzywane ?

    Jajko i kura. Nie ma rynku- nie ma produktu. Nie ma produktu- nie ma rynku.

    > Ale kuchenka na prad to norma.
    > Przy sprawnym ogniwie paliwowym, to wodor niezbyt w domu potrzebny.
    >
    > A do CO ... zbiornik/termos z woda zamiast zbiornika wodoru nie bylby
    > lepszy ?

    Ten termos traci szybciej ciepło przez przewodzenie/promieniowanie niż zbiornik traci
    wodór przez przenikanie.

    > Ale pamietasz ze wodor, ze 150 bar chciales ...

    150 bar mogłem, a ile chciałem to by trzeba było porachować.

    > Jasna sprawa, ale ja mowie o zastosowaniach, gdzie i tak trzeba
    > generator kupic.
    > I co - wychodzi na to, ze Diesel tanszy i lepszy ?

    Jak pójdziewsz do dklepu i porównasz ceny, to tak.

    > Ale to katalizator do produkcji wodoru byl ?

    To był proces wielostopniowy, tam był cały szereg różnych katalizatorów.

    > Bo potem jeszcze trzeba ogniwo paliwowe ... moze taki wodor mu szkodzi
    > i lepiej uzywac czystego z butli ?

    Co to zanczy "taki wodór"?

    > Bo skoro tak swietnie, prosto i tanio, to ciagle nie wiem, czemu uzywa
    > sie generatorow z silnikami spalinowymi :-)

    Wiesz.