    Subject: Re: na przejezdzie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Mon, 16 May 2016 20:39:14 +0200

    W dniu 2016-05-16 o 19:13, J.F. pisze:
    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynist
    a-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bo
    haterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80
    %9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY

    > "szynobusem z Wągrowca do Poznania podróżowało ok. 100 osób. Gdy
    > rozpędzony pojazd był w okolicach miejscowości Skoki, maszynista
    > zauważył, że na torach stoi wyładowana drewnem ciężarówka. Zanim pojazd
    > w nią uderzył, maszynista włączył awaryjne hamowanie, wybiegł z kabiny i
    > wydał pasażerom komendę "Na podłogę!". Wszyscy zareagowali prawidłowo, a
    > moment później drewniana belka przebiła pociąg na wysokości siedzeń.
    >
    > Maszynista uratował pasażerów szynobusu. "Zareagowali podręcznikowo.
    > Momentalnie położyli się na podłogę"

> [...]

    Zwykle przed zamknięciem rogatek miga światło. Jest dobrych kilka sek,
    zanim się zamkną - można zatem spokojnie zjechać z torów, o ile nie
    wjechało się na czerwonym.
    Procedura jest taka, że maszynista włącza hamowanie i ucieka - tak jest
    w przepisach. Zwykle kabina jest miażdżona. Maszynista zachował się
    prawidłowo.
    Hamulce w pociągu działają inaczej niż w samochodzie - przekręca się -
    pisząc kolokwialnie - wajchę i wypuszcza powietrze z przewodu
    hamulcowego - wtedy zaczynają działać hamulce. Maszynista musiałby być
    samobójcą, gdyby nie hamował - nie wiedział co jest w ciężarówce, a
    mogło to być wszystko - stalowe pręty, chemikalia w pojemnikach, butle z
    gazem... Też bym wiał.
    Trąbienie nie zastąpi hamowania. Jeśli kierowcy zamknęła się rogatka, to
    znaczy, że zaraz będzie jechał pociąg. Potrzebował jeszcze potwierdzenia
    trąbieniem? A może na piśmie?
    Wjechał, gdy pierwsza rogatka była otwarta i zamknęła się mu przed nosem
    druga. Jedynie co mógł zrobić to jak najszybciej stamtąd uciekać.
    Generalnie - kierowca idiota - należy mu się kara kilku lat w
    zawieszeniu, zabranie prawa jazdy, skoro nie potrafił prawidłowo
    zareagować na zamknięcie się przed nosem rogatki wyjazdowej. A
    ubezpieczenie nie powinno wypłacić kasy z polisy, jeśli taka była.
    Prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany - samochód nie miał AC, a
    ciężarówki nie są tanie.
    T.