  • 1. Data: 2016-05-16 19:13:00
    Temat: na przejezdzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/maszynist
    a-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bo
    haterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80
    %9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY

    "szynobusem z Wągrowca do Poznania podróżowało ok. 100 osób. Gdy
    rozpędzony pojazd był w okolicach miejscowości Skoki, maszynista
    zauważył, że na torach stoi wyładowana drewnem ciężarówka. Zanim
    pojazd w nią uderzył, maszynista włączył awaryjne hamowanie, wybiegł z
    kabiny i wydał pasażerom komendę "Na podłogę!". Wszyscy zareagowali
    prawidłowo, a moment później drewniana belka przebiła pociąg na
    wysokości siedzeń.

    Maszynista uratował pasażerów szynobusu. "Zareagowali podręcznikowo.
    Momentalnie położyli się na podłogę"

    Choć przedstawiciele kolei uważają, że ciężarówki w ogóle nie powinno
    być na przejeździe (bo obowiązuje tam zakaz wjazdu tego typu
    pojazdów), jej właściciel jest innego zdania. - Złożyłem w tej sprawie
    doniesienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez
    maszynistę pociągu przez zaniechanie hamowania - mówił na antenie
    TVN24 Wojciech Szkudlarek.

    Jego zdaniem maszynista "miał całe 100 metrów czy 200 metrów, jak miał
    widoczność na łuku i mógł trąbić i hamować". - To, że on uciekł i
    informował pasażerów, że grozi im jakieś niebezpieczeństwo, to jest
    jakiś tam odruch, ale każdy z nas, jeśli widzi zagrożenie jadąc
    samochodem, to nie wskakuje na tylne siedzenie, tylko kładzie rękę na
    klakson i hamuje - przekonuje.
    Szkudlarek twierdzi też, że prawidłowo nie działał sam przejazd, na
    którym doszło do wypadku. Jak tłumaczy, że jego pracownikowi, który
    kierował ciężarówką, rogatka zamknęła się na kabinie. Ponieważ nie
    chciał uszkodzić szlabanu, próbował odbić kierownicą w inną stronę. -
    W tym momencie uderzył go pociąg. Nie było trąbienia z pociągu, nie
    było niczego - mówił.

    Na razie zarzuty usłyszał kierowca ciężarówki - oskarża się go o
    wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi komunikacyjnemu.
    Śledczy zbadają też, czy mężczyzna mógł wywołać zagrożenie katastrofą
    komunikacyjną; jeśli zdecydują się postawić takie zarzuty, może mu
    grozić nawet 8 lat więzienia"

    No coz, przynajmniej w jednym sytuacja wydaje sie jasna - pociag moze
    hamowac bez dalszego siedzenia maszynisty w kabinie ...

    J.

  • 2. Data: 2016-05-16 20:05:03
    Temat: Re: na przejezdzie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/

    mówił na antenie TVN24 Wojciech Szkudlarek.

    "każdy z nas, jeśli widzi zagrożenie jadąc samochodem, to nie wskakuje
    na tylne siedzenie, tylko kładzie rękę na klakson i hamuje"

    Nie każdy, oj nie każdy panie Szkudlarek ;)

    "Ponieważ nie chciał uszkodzić szlabanu"

    młachachacha

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 3. Data: 2016-05-16 20:13:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    PiteR wrote:

    > mówił na antenie TVN24 Wojciech Szkudlarek.
    >
    > "każdy z nas, jeśli widzi zagrożenie jadąc samochodem, to nie wskakuje
    > na tylne siedzenie, tylko kładzie rękę na klakson i hamuje"

    i w ogóle nie hamował :)
    "maszynista włączył awaryjne hamowanie"

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2016-05-16 20:38:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.05.2016 o 20:05, PiteR pisze:

> [...]
    > na tylne siedzenie, tylko kładzie rękę na klakson i hamuje"
    >
    > Nie każdy, oj nie każdy panie Szkudlarek ;)
    >

    > "Ponieważ nie chciał uszkodzić szlabanu"

    Powszechnie wiadomo, że kierowcy tirów to zakutane muły bez szkoły, a co
    dopiero ciężarówek do przewozu drewna.
    Widać ich właściciele również - jak mało trzeba mieć pod kopułą, żeby
    liczyć iż ktokolwiek, z wymiarem sprawiedliwości na czele, wykaże
    zrozumienie dla takiego pierdzielenia kretyna.....

    Jak dla mnie powinien dostać razem z kierowcą taką karę, żeby w życiu na
    żaden samochód nie było go stać.

  • 5. Data: 2016-05-16 20:39:14
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-05-16 o 19:13, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > No coz, przynajmniej w jednym sytuacja wydaje sie jasna - pociag moze
    > hamowac bez dalszego siedzenia maszynisty w kabinie ...

    Zwykle przed zamknięciem rogatek miga światło. Jest dobrych kilka sek,
    zanim się zamkną - można zatem spokojnie zjechać z torów, o ile nie
    wjechało się na czerwonym.
    Procedura jest taka, że maszynista włącza hamowanie i ucieka - tak jest
    w przepisach. Zwykle kabina jest miażdżona. Maszynista zachował się
    prawidłowo.
    Hamulce w pociągu działają inaczej niż w samochodzie - przekręca się -
    pisząc kolokwialnie - wajchę i wypuszcza powietrze z przewodu
    hamulcowego - wtedy zaczynają działać hamulce. Maszynista musiałby być
    samobójcą, gdyby nie hamował - nie wiedział co jest w ciężarówce, a
    mogło to być wszystko - stalowe pręty, chemikalia w pojemnikach, butle z
    gazem... Też bym wiał.
    Trąbienie nie zastąpi hamowania. Jeśli kierowcy zamknęła się rogatka, to
    znaczy, że zaraz będzie jechał pociąg. Potrzebował jeszcze potwierdzenia
    trąbieniem? A może na piśmie?
    Wjechał, gdy pierwsza rogatka była otwarta i zamknęła się mu przed nosem
    druga. Jedynie co mógł zrobić to jak najszybciej stamtąd uciekać.
    Generalnie - kierowca idiota - należy mu się kara kilku lat w
    zawieszeniu, zabranie prawa jazdy, skoro nie potrafił prawidłowo
    zareagować na zamknięcie się przed nosem rogatki wyjazdowej. A
    ubezpieczenie nie powinno wypłacić kasy z polisy, jeśli taka była.
    Prawdopodobnie tu jest pies pogrzebany - samochód nie miał AC, a
    ciężarówki nie są tanie.
    T.

  • 6. Data: 2016-05-16 20:46:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    a-uratowa%c5%82-pasa%c5%bcer%c3%b3w-i-zosta%c5%82-bo
    haterem-teraz-zajmie-si%c4%99-nim-prokuratura-%e2%80
    %9em%c3%b3g%c5%82-hamowa%c4%87%e2%80%9d/ar-BBt5DsY

    > Ale trabienie chyba jest i to obowiazkowe.
    > Dawniej od zamkniecia do przejazdu mijalo troche czasu - moglby
    > sprobowac sie wycofac.
    > Teraz coraz mniejsza rezerwa.

    bez jaj. można parę razy zjechać
    skoro mu się szlaban zamknął przed nosem a nie zepsuł się samochód to
    znaczy, że wjechał po właczeniu sygnalizacji zamykania. Czyli idiota

    > Pociagi tez nie sa tanie, a kwota gwarancyjna OC jest ograniczona.
    > I grozi chyba przekroczenie.

    to resztę dopłaci właściciel

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2016-05-16 20:47:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

  • 8. Data: 2016-05-16 20:49:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    >Powszechnie wiadomo, że kierowcy tirów to zakutane muły bez szkoły, a
    >co

    Ee, czemu, mniej sie tam z reguly dosc dobrze z nimi wspolpracuje,
    zeby jeszcze tylko patrzyli w lusterka przed wyprzedzaniem ...

    J.

  • 9. Data: 2016-05-16 20:52:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.05.2016 o 20:49, J.F. pisze:

    > Ee, czemu,

    Temu, że znam kilku.
    No i wystarczy posłuchać ich przemądrych wypowiedzi na cb.
    Kto kieruje osobówką, a kto tirem - z reguły poznasz od razu.

  • 10. Data: 2016-05-16 21:54:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > to resztę dopłaci właściciel

    moze mu zbraknąć:)