  • 11. Data: 2012-09-28 08:55:41
    Temat: Re: nieizolowane napiecie zarzenia wyswietlacza na obudowie amplitunera.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 22:15:10 +0200, Mario napisał(a):

    > Jak masz kompa nie podłączonego do bolca PE to może kopać z powodu
    > kondensatorów w filtrze. Masz wtedy 115V na obudowie. Jak urządzenie
    > wymaga przewodu ochronnego to nie powinno się go podłączać do gniazdka
    > bez PE.

    Przecież gość powiedział że kopie tylko przy określonej pozycji wtyczki.
    Jakby były winne kondensatory p.zakł. to by kopało przy obu pozycjach (i by
    było mierzalne napięcie na obudowie względem ziemi, pół napiecia sieci).
    W ogóle jeśli urządzenie ma metalową obudowę to IMO powinno mieć kabel
    zasilający z przewodem zerującym nawet jeśli konstrukcyjnie spełnia w inny
    sposób odpowiednie warunki bezpieczeństwa. Zwłaszcza jeśli chodzi o
    urządzenia elektroakustyczne.
    Zatem, jesli kopie przy jdnym położeniu wtyczki, sprawa jest podejrzana. A
    temu mistrzowi co ściemniał o żarzeniu to ja bym poradził zmianę zawodu.

    --
    Jacek

  • 12. Data: 2012-09-28 14:53:31
    Od: m...@w...pl

    Jezeli urzadzenie kopie i kopanie jest zalezne od polozenia wtyczni to nie ma
    dostatecznej izolacji pomiedzy zasilaniem sieciowym i obudowa.

    Powinna bym wtyczka z bolcem uziemiajacym.

    Jak jej nie ma to jest to urzadzenie ktore zagraza bezpieczenstru i jako takie
    powinno byc bezwzglednie wycofane w handlu. Egzemplarze sprzedane sprzedawca powinien
    przyjac i oddac gotowke.

    Masz rachunek?

    Jak beda sie opierac bedziesz potrzebowal niezaleznej ekspertyzy laboratorium.

    Postrasz ich, ze jak ci nie oddadza kasy postarasz sie o opinie i zarzadasz zwrotu
    kasy za urzadzenie i opinie. Sporzadzenie takiej opinii nie jest tanie.

    Tego bubla nigdy nie powinno sie dopuscic do handlu.

  • 13. Data: 2012-09-28 15:05:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mysiur,

    Friday, September 28, 2012, 2:53:31 PM, you wrote:

> [...]
    > Jak jej nie ma to jest to urzadzenie ktore zagraza bezpieczenstru i
    > jako takie powinno byc bezwzglednie wycofane w handlu.

    Bzdury opowiadasz. Bez względu na to, czy sprzet ma klase 0 i wymaga
    przewodu PE czy ma klasę II i go nie wymaga, posiada kondensatory
    przeciwzakłóceniowe. Jeśli jest to sprzet z przewodem PE - są to dwa
    kondensatory klasy Y/Y1/Y2 łaczone pomiędzy przewody L i N a PE.
    Jesli to sprzęt klasy II, to jest jeden kondensator
    przeciwzakłóceniowy połączony pomiedzy stronę pierwotną a wtórną
    zasilacza.. Kondensator ma pojemność rzędu 1-2.2nF a to wystarczy,
    żeby osoby wrażliwe odczuwały przepływ prądu.

    [...]

    > Tego bubla nigdy nie powinno sie dopuscic do handlu.

    Poucz sie trochę na temat dopuszczalnych upływności.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-09-28 16:52:28
    Od: m...@w...pl

    > Poucz sie trochę na temat dopuszczalnych upływności.

    RoMan swiat sie konczy na traforkach impulsowych.

    A jezeli tam jest transformator na 50Hz ktory ma uplywnosc do rdzenia?. A nie
    przetwornica impulsowa z filtrem? Albo inny wynalazek chinskich inzynierow ktory
    generuje duza uplywnosc?

    Jak sprzet wyraznie kopie to jest ogromna szansa ze uplywnosc jezt za duza.

    Zamiast pouczac wymadrzac sie i rozstawiac wszystkich pod scianami podal bys zrodla
    do norm o uplywnosci. Tym bys znalazl wiecej uznania wsrod ludzi w kolo.
    Juz nie raz zwracane Ci na to uwage.

  • 15. Data: 2012-09-28 18:31:16
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    m...@w...pl wrote:

> [...]
    > nie przetwornica impulsowa z filtrem? Albo inny wynalazek chinskich
    > inzynierow ktory generuje duza uplywnosc?

    z tego co widzialem przez szczeliny w obudowie, to jest tam duzy toroid,
    z ktorego zasilane sa oddzielne scalone koncowki mocy. dzis to odebralem,
    jutro rano rozkrece (nie jest zaplombowane) i wrzuce kilka fotek...

  • 16. Data: 2012-09-28 19:03:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Anerys pisze tak:

    > Pod bardzo istotnym warunkiem, że nie będzie równocześnie
    > zastosowanego zerowania. albo-albo...
    > A jak jest instalacja antenowa, to oplot może być uziemiony, wtedy
    > przy jednoczesnym zerowaniu, pomijając, ze jest to bardzo
    > niebezpieczne (na szkoleniu SEP miałem to dość szeroko omówione)

    Piszesz o czymś takim?

    komp z kartą tv, audio out podłączony do tego amplitunera jack - chinch
    i gniazdka 230v zerowane.

    --
    Piter

  • 17. Data: 2012-09-28 19:43:36
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > było mierzalne napięcie na obudowie względem ziemi, pół napiecia sieci).

    Jeśli by były 2 identyczne kondensatory. A bez schematu tego nie wiemy.

> [...]
    > zasilający z przewodem zerującym nawet jeśli konstrukcyjnie spełnia w inny
    > sposób odpowiednie warunki bezpieczeństwa. Zwłaszcza jeśli chodzi o

    Ale chyba jest dopuszczalne żeby urządzenie II klasy ochronności miało
    metalową obudowę. Oczywiście skoro kopie to nie ma II klasy ale skoro
    wiadomo, że to Chińczycy to mogli zadeklarować co im się podoba.

    > Zatem, jesli kopie przy jdnym położeniu wtyczki, sprawa jest podejrzana.

    No tak i szczęśliwy nabywca ma sobie zmieniać przewód na taki z PE albo
    kopać się z diorą czy sprzedawcą.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 18. Data: 2012-09-28 19:51:57
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-09-28 16:52, m...@w...pl pisze:

> [...]
    przetwornica impulsowa z filtrem? Albo inny wynalazek chinskich inzynierow ktory

    Wykluczasz możliwość istnienia filtrów w urządzeniach z zasilaczami
    transformatorowymi?

> [...]
    do norm o uplywnosci. Tym bys znalazl wiecej uznania wsrod ludzi w kolo.

    Sam rzuciłeś kategoryczne sformułowanie nie mając wiedzy, czy
    rzeczywiście jest nadmierna upływność.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2012-09-28 20:05:49
    Od: m...@w...pl

> [...]
    zrodla do norm o uplywnosci. Tym bys znalazl wiecej uznania wsrod ludzi w kolo.

    > Sam rzuciłeś kategoryczne sformułowanie nie mając wiedzy, czy

    Zaleznosc uplywnosci od tego jak sie wlozy wtyczke wsklazuje na uszkodzenie
    urzadzenia albo na fatalny blad konstrukcyjny.

    Szanse na nadmierna uplywnosc oceniam na bardzo duza.

    Zasilacze z transformatorami na 50Hz tez maja filtry i co z tego?

  • 20. Data: 2012-09-28 20:22:24
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-09-28 20:05, m...@w...pl pisze:

> [...]
    urzadzenia albo na fatalny blad konstrukcyjny.

    > Szanse na nadmierna uplywnosc oceniam na bardzo duza.

    O ile prąd jest większy niż dopuszczalny.

    > Zasilacze z transformatorami na 50Hz tez maja filtry i co z tego?

    To, że tam też może być przepływ prądu przez kondensator. Nie musi być
    upływność na transformatorze.

    --
    pozdrawiam
    MD