    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: no to ile czasu matlab mnozy te duze macierze?
    Date: Mon, 25 Jan 2010 11:44:35 -0800 (PST)
    <9...@a...googlegroups.com>
    <1...@v...googlegroups.com>

    On 25 Sty, 17:44, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Hmm, szlyszalem odwrotnie;)
    Roznie to jest. Kiedys (3-4 lata temu) z najczesciej VC wypadal
    nieznacznie (5-7%) lepiej. Od owych 3-4 lat, w moich testach znacznie
    czesciej
    wypada lepiej GCC. Bywa ze jeden kompilator generuje kod 2 razy
    szybszy
    niz drugi. Oczywiscie to zalezy od kodu i od maszyny docelowej. GCC
    ma duzo opcji do kompilacji, dobrac te opcje to wyzwanie. Jest nawet
    program ktory metoda prob i bledow dobiera opcje kompilacji.

    > Masz lepsze wyniki bo masz lepszy komputer;)
    Mowie o wzglednym wyniku. Moj kod dziala 3.3 razy
    wolniej niz matlab na tym samym sprzecie. Procedura
    ktora Ty wkleiles dziala 1.5 raza wolniej niz matlab, ale
    Twojej juz nie testowalem tak dokladnie. Mam tone innego
    kodu do testowania/optymalizowania i nie mam czasu :)

    > Jesli mowisz o porownywaniu do matlaba, to podejrzewam
    > ze nie dales mu sie wykazac (daj najzyzszy piorytet i testuj
    > w petli for j=1:10,tic;c=a*b;toc,end;)
    Tak to polecilem komus zrobic. Jeszcze musze zapytac o
    wersje matlaba, moze macie nowszego matlaba i dlatego
    wypada u Was lepiej?

    > Najlepsza procedura zchodze do 1.86 przy 1.48 matlabem
    > dla n=960 i 15.45s przy 11s matlabem.
    > Uwazasz, ze gcc znacznie wiecej wyciagnie;>
    Kwestia szczescia :) Np. najlepsza Twoja procedura po
    dolaczeniu kodu dla profilera (a wiec obciazona dodatkowym
    kodem) dzial szybciej niz skompilowana normalnie! Zeby
    dobrze kompilowac gcc trzeba miec duzo doswiadczenia i
    intuicji :)

    > gcc mam nieswieze, z devcpp.
    > Opcje
    >  -fexpensive-optimizations -O3 -march=athlon-xp -msse
    Ja daje bez -march i bez -mtune, uznalem ze to byloby
    nie w porzadku wobec matlaba, bo jego kod zadziala na
    kazdym kompie :) Po mtune i march program moze nie
    dzialac na innym kompie.

    > I wyniki tragiczne:( ikj z 10 -> 6
    > bolkowa spadla do 6s (z ) :(
    > Blokowa, ktorej tu nie podawalem, z zabawa wskaznikami etc,
    > zeby podpowiedziec kompilatorowi, jak sie nie napracowac,
    > a ktora daje pewne przyszpieszenie w VC tu tez spadla,
    > ale nie tak znacznie z 1.86 zroblo sie 2.57.
    > Widac, ze optymalizuje znacznie gorzej.
    Chwilka :) Wkskazniki nie podpowiadaja kompilatorowi
    jak optymalizowac, tylko uniemozliwiaja optymalizacje. Jesli
    uzywa sie wskaznikow, trzeba wykonac cala prace samemu
    za kompilator. Czasami to sie oplaca, a czasami nie.

    > Ale jak mowilem, gcc prehistoryczne.
    >
    > Probowalem sciagnac cos nowszego, ale mingw wyskakuje mi
    > tez z gcc 3.4, devcpp juz zdechlo. Podpowiedz, czego szukac
    > tak, zeby sie nie narobic;)
    Jesli pod winde, to najnowszy QtCreator. Pod linuxa robi ktos
    to za mnie i nie umiem polecic, zawsze mam podstawiona najnowsza
    wersje pod nos :)

    > pozdrawiam
    Rowniez :)