    From: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: no to ile czasu matlab mnozy te duze macierze?
    Date: Mon, 25 Jan 2010 17:12:40 -0800 (PST)
    <b...@l...googlegroups.com>
    <5...@3...googlegroups.com>

    On 26 Sty, 01:37, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > 1.86 do 1.46
    > i 15.4 do 11.6
    > Czyli sie zgadza (no, moze sugerowac jednak przewage VC;))

    > Czyli robisz testy na sprzecie podobnym, a nie tym samym?
    Identyczny sprzęt.

    > Cuda jakies;>
    To jeszcze nic... Wlasnie obserwuje jak na innym programie,
    jak po dodaniu statycznej tablicy do ktorej nie ma jeszcze
    zadnego odwolania w kodzie, program z 300sekund spowolnil
    do 358s :) Inaczej rozlozone dane i juz taki spadek wydajnosci. I
    co mam na to poradzic?

    > Ale ja kompilowalem VC. Tez bawiac sie opcjami.
    > Wszelkie info dla profilera wywalone. asm wyglada dosc ladnie.
    Ok, mowie tak na zas ze kompilacja GCC nie jest trywialna :)

    > Jego strata. To jest wlasnie przewaga kodu nad gotowcem,
    > mozna skompilowac go pod wlasna maszyne.
    Moze i racja. Ale akurat na tej maszynie na ktorej byl mierzony
    czas matlaba -march i mtune zupelnie nic nie dalo. A kod
    przyspieszal z danymi dla profilera :) Moze profiler wplywa
    jakos na dzialanie funkcji clock? Nie wiem... zglupialem
    gdy zobaczylem ze kod z info dla profilera dziala krocej.

    > Jest mi z tego powodu niezmiernie przykro - bedzie
    > trzeba przebudowac kod na tamtym kompie.

    > To sa 'sztuczki' typu: w ostatniej petli C[N*i+j] zamieniamy
    > na CC[j] a 'CC=C+N*i;' spychamy pare poziomow nizej.
    > Takie optymalizacje moglby robic kompilator, jednak
    > oba (VC i gcc) przyszpieszyly po takiej operacji.
    GCC robi bardzo duzo, ale trudno jest sie posluzyc
    jego opcjami. W helpie do GCC widzialem bardzo podobny
    przyklad do mnozenia macierzy, z ktorego wynika ze GCC umie
    sam zaminiec dwie petle:

    for i = 1, N
    for j = 1, N

    na cztery:

    for i = 1, N, step
    for j = 1, N, step
    for ii=1,step
    for jj=1,step

    Podobnie jest opcja w ktorej podaje sie ilosc pamieci
    cache. Moze ktos lepiej poslugujacy sie GCC czyta
    ten watek i nam troche opowie o mozliwosciach GCC?

    Ah tak, sa wersje z kompilatorem i bez.