  • 21. Data: 2006-09-08 14:44:32
    Temat: Re: nowe prawo - raz jeszcze - nowy przepis
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Waldek Godel napisał:

    > I proszę sobie czytać. Ciekawe ilu z nich zna narzędzia typu grep i
    > podobne...

    Nie bój się. Takich operacji nie robi straszny posterunkowy Michalak ;-)

    M.

  • 22. Data: 2006-09-08 14:49:45
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Radoslaw HORODNICZY napisał(a):

    > Oni zawolaja bieglego, ktory stwierdzi ze logi mozna se wsadzic gdzies
    > i dostaniesz ustawowa kare finansowa + ewentualny areszt za niewywiazanie
    > sie z ustawowego obowiazku

    To logujesz sobie przez jeden dzień, reszte dopalasz z /dev/urandom,
    kompresujesz i zwalasz na kompresor ze ci zepsul plik.

    --
    ,,,
    (o o)

  • 23. Data: 2006-09-08 14:52:49
    Od: wer <b...@n...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Zawsze system można ustawić w tryb debug, wszystkie logi do jednego pliku i
    > jechane... no duży on będzie. Ale może do siakiegoś kompresowanego
    > katalogu.
    >
    > I proszę sobie czytać. Ciekawe ilu z nich zna narzędzia typu grep i
    > podobne...

    Ja mam inny pomysl. Napisac modul do jadra 1.0 do obslugi nietypowego
    systemu plikow. Logowac na kompie z takim jadrem. Potem przychodza
    dostaja dysk i sterownik binarny do tego jadra. I niech kombinuja.
    Przydaloby sie jeszcze pakowanie, algorytm szybko kompresujacy, ale
    bardzo wolno dekompresujacy. I ich broszka. Dostali to co chcieli.
    Znajomy proponowal duza defragmentacje dysku, zeby troche czasu zajelo
    odczytanie calego dysku i na dysku cryptoloop. Sterownik dostali, haslo
    dostali, program do dekompresji dostali, dysk dostali.

    --
    wer

    nie odpisuj na adres b...@n...pl
    wlasciwy adres a...@o...pl

    Jestem przeciwnikiem kary smierci, ale dla przykladu powinno sie
    powiesic 100 spamerow w miejscach publicznych.

  • 24. Data: 2006-09-08 16:09:05
    Od: Ponure Zacietrzewienie <t...@b...pl>

    Radoslaw HORODNICZY <r...@g...com> wrote:

    > Oni zawolaja bieglego, ktory stwierdzi ze logi mozna se wsadzic gdzies
    > i dostaniesz ustawowa kare finansowa + ewentualny areszt za niewywiazanie
    > sie z ustawowego obowiazku

    Wysokosc tej kary jest symboliczna, prawda? ;->

    --
    If you cut off my head, what would I say? Me and my head, or me and my body?

  • 25. Data: 2006-09-08 16:55:55
    Od: "Radoslaw HORODNICZY" <r...@g...com>

    Użytkownik "Piotr Suchowski" <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> napisał w
    wiadomości news:edrvue$vr9$1@news.onet.pl...

    > To logujesz sobie przez jeden dzień, reszte dopalasz z /dev/urandom,
    > kompresujesz i zwalasz na kompresor ze ci zepsul plik.

    to ma byc smieszne ? wygeneruj do skarbowki smieszne dane to zoabczysz
    co sie stanie...

    zreszta nie jestem po stronie rzadu ale badzmy realistami :)

  • 26. Data: 2006-09-08 17:40:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Ponure Zacietrzewienie napisał(a):

    > Wysokosc tej kary jest symboliczna, prawda? ;->

    Tak, w tej chwili 3 % rocznych przychodów (nie zysków!). A znając
    tendencje w kraju prawa i sprawiedliwości może być tylko lepiej

    M.

  • 27. Data: 2006-09-08 17:40:46
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Fri, 8 Sep 2006 16:29:52 +0200, użyszkodnik Waldek Godel
    <n...@o...info> napisał:

    > Tak jak teraz jest z wymienionymi rolkami - to nic, że po roku tam już nic
    > nie widać. Homologowane, to czytać, proszę kontroli!!!!
    > Nie widać? a to pech.... może trzeba było nie dawać homologacji na ten
    > papier?

    bo homologowanie bylo po to zeby ktos zarobił a nie po to zeby tasma
    miala odpowiednie parametry

  • 28. Data: 2006-09-08 18:27:26
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Fri, 8 Sep 2006 16:04:22 +0200, użyszkodnik Jan Werbiński
    <j...@j...com> napisał:

> [...]
    > - Panie wuadzo! Zbierałem logi, o tu są w tym pliku: logi.pgp.exe.rar.md5 .
    > Ale jakieś dziwne one. Ja sie tam nie znam, ale obowiązek ustawowy

    Fri, 08 Sep 2006 16:49:45 +0200, użyszkodnik Piotr Suchowski

    Fri, 08 Sep 2006 16:52:49 +0200, użyszkodnik wer <b...@n...pl>
    napisał:

> [...]
    > odczytanie calego dysku i na dysku cryptoloop. Sterownik dostali, haslo
    > dostali, program do dekompresji dostali, dysk dostali.

    wiecie co, tak sobie czytam ten wątek i "genialne pomysly"
    przypominają mi dziecinne pomysły w stylu: "wójek krzyczy to
    przywiążemy go do krzesła".

    ciekaw jestem co powiedzą autorzy zacytowanych pomysłów w momencie
    kiedy będzie prowadzone śledztwo w sprawie dajmy na to pedofila który
    zgwałcił jego syna/córke/siostre/młodszego_brata
    Pewnie będzie standardowe "znowu ta policja nic nie robi" albo
    "podatki płace a oni tylko wlepiają mandaty za przekroczenie
    prędkości".

    Ja rozumiem że nikt nie lubi być śledzonym ale pożytek ze szczegółowo
    prowadzonych logów jest robiony arcyrzadko bo szkoda na to czasu. Nie
    wydaje mi się żeby policjantowi prowadzącemu jakieś śledztwo
    interesowało coś ponad to czego szuka bo ma on ciekawsze zajęcia,
    podobnie jak administrator poza pierwszymi dniami pracy nie czyta
    poczty swoich użytkowników czy nie śledzi po jakich stronach chodzą :>

    .

  • 29. Data: 2006-09-08 19:22:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    wer napisał(a):
    > Tresc proponowanej zmiany, za strona sejmowa, druk nr 681:

    Sejm odrzucił podczas piątkowego głosowania nowelizację Prawa
    telekomunikacyjnego, która miała przedłużyć do 5 lat okres
    przechowywania danych telekomunikacyjnych dotyczących SMS-ów, MMS-ów,
    połączeń komórkowych i stacjonarnych.

    Przeciw przyjęciu nowelizacji było 221 posłów, a za przyjęciem 191.

    M.

  • 30. Data: 2006-09-08 20:01:56
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > telekomunikacyjnego, która miała przedłużyć do 5 lat okres
    > przechowywania danych telekomunikacyjnych dotyczących SMS-ów, MMS-ów,

    A to, to miłe jest.

    > Przeciw przyjęciu nowelizacji było 221 posłów, a za przyjęciem 191.

    Ale to - nic, co mogłoby nas pocieszyć. Różnica ledwo kilku głosów.