  • 1. Data: 2010-07-21 00:31:02
    Temat: nowy samochód i odrapane drzwi - jak najlepiej naprawic?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Jest sobie nowy samochod z salonu (roczny), klasy średniej, ubezpieczony w
    pakiecie. Z winy kierowcy nastepuje zadrapanie drzwi o beton - w wyniku jest
    wgniecenie i zdarcie lakieru

    Jak polecacie przeprowadzic naprawę?
    1. Szpachlowanie drzwi i lakierowanie + cieniowanie
    2. Nowe drzwi z fabryki od razu w kolorze auta (czy jest taka mozliwosc)
    3. Nowe drzwi surowe + lakierowanie i cieniowanie
    4. Znalezienie używanych drzwi na allegro w tym samym kolorze, zamiana
    drzwi, przezbrojenie osprzętu?

    Samochodem zamierzam jeszcze jezdzić do 8 lat, więc nie chciałbym mieć
    problemów ze zmianą odcienia malowanych niefabrycznie drzwi, odpadaniem
    szpachli etc.
    Która opcja waszym zdaniem najlepsza? A moze znacie inne opcje?

  • 2. Data: 2010-07-21 00:43:13
    Od: AL <a...@s...tam>

    Arbiter pisze:
> [...]
    > szpachli etc.
    > Która opcja waszym zdaniem najlepsza? A moze znacie inne opcje?

    skorzystaj z AC (masz pakiet) i zrob to jak najlepiej - a ocenic szkode
    moze fachowiec ogladajac ja.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2010-07-21 00:54:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    Arbiter wrote:

    > A moze znacie inne opcje?

    Zdemontuj drzwi -- tuning a la Melex. Konsultacje u Futrzaka. ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2010-07-21 07:52:28
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 00:31:02 +0200, Arbiter napisał(a):

> [...]
    > szpachli etc.
    > Która opcja waszym zdaniem najlepsza? A moze znacie inne opcje?

    Weź pod uwagę, że jak nowy samochód, to masz jeszcze osobno gwarancję na
    powłokę lakierniczą.
    Jeżeli sam pogrzebiesz albo u kowala to możesz ją stracić.

    Masz na pewno pakiet OC + AC. No to skorzystaj z AC. Po to jest.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2010-07-21 08:53:22
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > jest wgniecenie i zdarcie lakieru
    >
    > Jak polecacie przeprowadzic naprawę?
    > 1. Szpachlowanie drzwi i lakierowanie + cieniowanie

    jeżeli się to kwalifikuje to można tak zrobić,

    > 2. Nowe drzwi z fabryki od razu w kolorze auta (czy jest taka mozliwosc)

    nie ma i dobrze, przypuszczalnie i tak odcień by się różnił (nie piszesz
    jakie to auto, czasem ten sam model robiony jest w różnych fabrykach, lakier
    z różnych serii minimalnie może się różnić co będzie widać),

    > 3. Nowe drzwi surowe + lakierowanie i cieniowanie

    jak pkt 1 - zależy od ubezpieczyciela

    > 4. Znalezienie używanych drzwi na allegro w tym samym kolorze, zamiana
    > drzwi, przezbrojenie osprzętu?

    niby też można, ale na własny koszt, poza tym jak pkt 2,

    > Samochodem zamierzam jeszcze jezdzić do 8 lat, więc nie chciałbym mieć
    > problemów ze zmianą odcienia malowanych niefabrycznie drzwi, odpadaniem
    > szpachli etc.

    jeżeli będzie to zrobione dobrze to nie będzie problemów,

    > Która opcja waszym zdaniem najlepsza? A moze znacie inne opcje?

    sytuacja jest skomplikowana, na auto masz gwarancję na blachę więc pod tym
    względem dobrze byłoby to zrobić w ASO...ale często ASO ma własne lakiernie
    i pożal się Boże blacharzy/lakierników (słabo płacą, zatrudniają uczniów,
    praktykantów), może się okazać, że naprawa w ASO będzie zrobiona z
    zachowaniem gwarancji ale ...beznadziejnie jakościowo -wpyłki, różnice w
    odcieniach itd.
    można też znaleźć dobrego lakiernika, skorzystać z ubezpieczenia, dobrze to
    naprawić i jeździć, nie wiem czy straci się gwarancję na element czy na całą
    blachę ?

    brat

  • 6. Data: 2010-07-21 16:35:04
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > skorzystaj z AC (masz pakiet) i zrob to jak najlepiej - a ocenic szkode

    oczywiście mam zamiar skorzystać z AC, moje pytanie raczej dotyczy jaki
    sposób naprawy jest najlepszy a nie czy korzytać, czy robić u Heńka;)