  • 1. Data: 2010-07-20 21:13:03
    Temat: Umowa kupna sprzedaży samochodu.
    Od: "Rafał Młynarski" <n...@l...spamu.pl>

    Witam,

    W najbliższym czasie będę kupował samochód. Pierwszy, po raz pierwszy.
    Znalazłem w sieci wzór umowy i jedna kwestia nie jest dla mnie jasna.

    "... a w szczególności opłatą podatku od czynności cywilno prawnych
    obciążają... "

    Co to za podatek i kogo tam się wpisuje, w sensie kto płaci?

    Druga sprawa do jak jest z OC/AC auta które kupię, czy mogę jeszcze jakiś
    czas na nim jeździć? Ile? Jak szybko muszę go ubezpieczyć?

    Rafał

  • 2. Data: 2010-07-20 21:21:37
    Temat: Re: Umowa kupna sprzedaży samochodu.
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-07-20 21:13, Rafał Młynarski pisze:
> [...]
    > obciążają... "
    > Co to za podatek i kogo tam się wpisuje, w sensie kto płaci?

    PCC płaci kupujący, czyli Ty. Wynosi on 2% wartości samochodu (zakładam,
    że kupujesz auto od osoby prywatnej, a nie na fakturę).

    > Druga sprawa do jak jest z OC/AC auta które kupię, czy mogę jeszcze jakiś
    > czas na nim jeździć? Ile? Jak szybko muszę go ubezpieczyć?

    AC tracisz od razu. Na OC możesz jeździć do końca okresu ubezpieczenia.
    Zadzwoń tylko do ubezpieczyciela i spytaj, ponieważ niektóre towarzystwa
    mogą wymagać przepisania OC na siebie i dokonania przy okazji
    rekalkulacji składki. Ja po kupnie nie musiałem tego robić, jednak do
    końca obowiązywania OC poprzedniego właściciela muszę jeździć z kopią
    umowy kupna sprzedaży w samochodzie.

    Tomek

  • 3. Data: 2010-07-20 21:35:17
    Od: tmar <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-20 21:13, Rafał Młynarski pisze:
    > Witam,
    >
    > W najbli?szym czasie bede kupowa? samochód. Pierwszy, po raz pierwszy.
    > Znalaz?em w sieci wzór umowy i jedna kwestia nie jest dla mnie jasna.
    >
    > "... a w szczególno?ci op?at? podatku od czynno?ci cywilno prawnych
    > obci??aj?... "

    to jest podatek od czynności cywilno prawnych czyli dotyczy umowy kupna
    sprzedaży. Obowiązek od jakiegoś czasu spoczywa tylko na kupującym.
    Wypełnia się druk PCC-3 i płaci do US bodajże 2% od wartości umowy.
    Jeśli dostaniesz fakturę vat na samochód to nie musisz tego płacić

    > Druga sprawa do jak jest z OC/AC auta które kupie, czy moge jeszcze jaki?
    > czas na nim je 1/4 dziae? Ile? Jak szybko musze go ubezpieczyae?

    oc przechodzi na nowego właściciela, ale TYLKO OC. Jeżeli chcesz zmienić
    to masz 30 dni na wypowiedzenie.

    TMarX

  • 4. Data: 2010-07-20 22:00:50
    Od: karbar <k...@w...pl>

    ...:::Tomek:::... pisze:

> [...]
    > rekalkulacji składki. Ja po kupnie nie musiałem tego robić, jednak do
    > końca obowiązywania OC poprzedniego właściciela muszę jeździć z kopią

    Jak rejestrowałem auto w 2007 roku to warunkiem odebrania "twardego"
    dowodu było pokazanie przepisanej na mnie, na nowego właściciela, OC.
    Nie wymóg ubezpieczalni, a urzędu miejskiego. Czyli musiałem się przejść
    do agenta ubezpieczalni, w której było zawarte ubezpieczenie przez
    poprzedniego właściciela, ten miał przepisać polisę na mnie i
    zrekalkulować składkę, bo ja szczeniak jestem i mam zwyżkę za wiek.
    Jednak w ciągu 30 dni wypowiedziałem starą umowę i zawarłem zupełnie
    inną, nową polisę...

    pozdrawiam
    karbar

  • 5. Data: 2010-07-20 23:05:08
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

    > "... a w szczególności opłatą podatku od czynności cywilno prawnych
    > obciążają... "

    oprócz umowy kupna musisz mieć przy sobie druk PCC-3, bo
    druk PCC-3 musi Ci podpisać sprzedający

  • 6. Data: 2010-07-20 23:12:20
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-20 23:05, zaemka pisze:

    > oprócz umowy kupna musisz mieć przy sobie druk PCC-3, bo
    > druk PCC-3 musi Ci podpisać sprzedający

    Otóż nie.
    PCC-3 nie uzupełnia się już od kilku lat.

    Lewis

  • 7. Data: 2010-07-21 00:23:32
    Od: tmar <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-20 23:12, Lewis pisze:

    > Otóż nie.
    > PCC-3 nie uzupełnia się już od kilku lat.

    dla jasności

    PCC-3 wypełnić należy, ale nie ma tam żadnych danych sprzedającego i
    żaden jego podpis nie jest potrzebny jak było wcześniej (wcześniej to
    był chyba druk PCC-1)

    pozdrawiam
    TMarX

  • 8. Data: 2010-07-21 00:32:27
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    Rafał Młynarski pisze:
> [...]
    > Znalazłem w sieci wzór umowy i jedna kwestia nie jest dla mnie jasna.
    >
    > "... a w szczególności opłatą podatku od czynności cywilno prawnych

    jak juz pisano - nieaktualne - PCC w wysokosci 2% placi kupujacy.
    Podatek jest nalezny jesli wartosc pojazdu >1000 pln (wartosc wg.
    eurotaxu w US, a nie na umowie - panstwo ufa obywatelom :D ale sprawdza)

    > Druga sprawa do jak jest z OC/AC auta które kupię, czy mogę jeszcze jakiś
    > czas na nim jeździć? Ile? Jak szybko muszę go ubezpieczyć?

    AC rozwiazuje sie z dniem nastepujacym po dniu sprzedazy - skladka
    zwracana proporcjonalnie za niewykorzystany czas sprzedajacemu

    OC - "idzie za samochodem" - a kupujacy ma 30 dni na decyzje:
    a) wypowiadam umowe - wtedy musi w odpowiednim terminie skutecznie ja
    wypowiedziec
    b) zachowuje umowe - liczysz sie z mozliwoscia rekalkulacji stawek i ew
    doplaty.

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/