    From: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>
    Newsgroups: pl.comp.sys.macintosh,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: obrobka RAW na konputerze
    Date: Mon, 8 Jan 2024 19:03:08 +0000

    On 07/01/2024 23:24, T...@s...in.the.world wrote:

    > ON1 Photo RAW 2024
    > https://silentpeakphoto.com/photography-software/pho
    to-editing-apps/photo-editing-app-reviews/on1-photo-
    raw-2024-review/
    > Sporo mozliwosci, i przystepna cena. Chyba to bym wlasnie wybral, jakbym
    > teraz mial kupowac.

    Używam od bodaj 2018 roku. Kazda wersja wydaje się lepsza od
    poprzedniej. Co roku nowa "duża" wersja i 2-4 "małe" upgrady pomiędzy.
    Dla byłych użytkowników Lightrooma jest możliwość mało bolesnego
    przejścia z jednego systemu na drugi.
    Wersa z 2023 roku była bardzo ciężka i dość powolna, tegoroczne wydaje
    się działać szybciej. Ale żeby za pięknie nie było to na byle czym nie
    pojedzie... ja musiałem zmienić Mini z 2014 roku na Mini 2023 żeby dało
    się tego używać.

    Do darmowych programów dodałbym jeszcze DigiKam
    (https://www.digikam.org/), w zasadzie jest to system do katalogowania i
    organizacji zdjęć, ale lata temmu, jeszcze na Liniksie używałem Digikama
    do obróbki rawów. Obecnie jest dostępny na wszystkie chyba systemy i
    pozwala na przypisaniu do workflow kilku różnych silników - o ile dobrze
    pamiętam to między innymi RawTherapee - do "wywoływania" rawów. Nie
    testowałem jeszcze tej nowej wersji, ale w pamięci pozostały mi miłe
    wspomnienia z używania przed laty wersji linuksowej.

    --
    Michał