eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingofficial way of doing shadows › Re: official way of doing shadows
  • Data: 2014-07-27 23:44:21
    Temat: Re: official way of doing shadows
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu niedziela, 27 lipca 2014 20:58:09 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    > W dniu niedziela, 27 lipca 2014 12:45:49 UTC+2 użytkownik firr napisał:
    >
    > > ciekawbym byl czy ktos by wiedzial czy jest jakis
    >
    > >
    >
    > > oficjalny sposob robienia cieni (zdaje sobie sprawe
    >
    > >
    >
    > > ze na tej grupie raczej nikt)
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > poczytalem troche i ztcso sa dwie glowne techniki
    >
    > >
    >
    > > shadow-z-buffer i shadow-volume, obie chyba troche
    >
    > >
    >
    > > kijowe (:c)
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > -a szkoda bo miec dobre cienie niskim kosztem byloby
    >
    > >
    >
    > > naprawde super, ..ale cos cienko mi to wyglada.. choc temat ciekawy..
    >
    > >
    >
    > > az kusi
    >
    > >
    >
    > > by zpowrotem wrocic jednak do prob rt-raytracingu (ktory zarzucilem kiedys ze
    wzgledu na slabe wyniki wizualne
    >
    > >
    >
    > > i wydajnosciowe - moze jednak znowu musze zmienic zdanie ;/
    >
    >
    >
    > w sumie wlasnie mz obie te metody bardziej przypominaja oldscholowe hacki niz
    poprawna metode zrobienia tego* poprawna metoda bylby chyba cien liczony per pixel
    (po prostej w 3d) to prowadzi znowu do tego ze trzeba rozwazyc jak zrobic poprawnego
    spece-grida w przestrzeni **
    >
    >
    >
    > * aczkolwiek nie o to chodzi bo chcialem je wlasnie rozwazyc
    >
    >
    >
    > ** jak dovrac wymiary, takie space gridy sa zabojczo drogie raptem 1000x1000x1000 =
    1 GB komorek

    pytanie jest wiec: jak dobrac rozmiar (jak zrobic)
    takiego space grida - glownie chodzi o takie dobranie grida by dobrze pomagal
    wyszukiwac kolizje trojkat - promien; nie robilem tego nigdy to nie
    mam praktyki ani przemyslen

    wydaje mi sie ze chyba komorki powinny miec rozmiar
    nieco mniejszy niz wymiary malych trojkatow na scenie - ale nie jestem pewien czy na
    przyklad lepiej sprawdzalyby sie troche mniejsze czy troche
    wieksze - to jest poniekad pytanie jak by to działało

    u mnie na scenie jakos tak chyba dobieram skale ze
    male trojkaty sa chyba co najmniej rozmiaru 1.0
    lub moze wiecej np 1 x 5 x 12 itp (wczytywanie modeli z pliku mogloby moze zepsuc ta
    zuniformizowana ziarnistość )

    scena z kolei jest otwarta i moze byc duza (np
    w symulatorze lotu (ktory jest jakby moim marzeniem z czasow amigi) nie wiem np 50
    tys x 50 tys lub
    wiecej (?) - trzebaby dobrac jakos tak tego grida
    by to zajelo jak najmniej ramu i bylo jaknajprostsze i ogolnie dzialalo
    jaknajszybciej,
    wstepny pomysl obejmowalby chyba jakiegos grubego grida ktory trzymalby wskazniki na
    setki malych gridów - ale jak podobierac te rozmiary by to mialo rece i nogi?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: