  • 41. Data: 2016-11-08 12:36:34
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania ciepłą wodą
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 20:30:36 UTC+9 użytkownik robot napisał:

    > Jaki układ będzie lepszy?
    > Mniejszy radiator z wentylatorem, czy większy radiator bez wentylatora?

    Twierdzisz że ciepłą wodę masz za darmo. Domyślam się że za prąd jednak płacisz. No
    więc wiatrak może i podnosi sprawność, ale ciągnie prąd i to 12VDC, więc jeszcze
    będziesz musiał nabyć prostownik. Kombinuj tak żeby nie potrzebować wiatraka, wtedy
    będzie zupełnie za darmo.

  • 42. Data: 2016-11-08 13:52:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-08 o 12:31, robot pisze:

    > Czy chłodnica od samochodu z dużym silnikiem będzie gorsza?
    > Czy chodzi o koszty?
    Hałas, to główny minus wentylatora z auta. No chyba, że to też nie problem.

    Robert

  • 43. Data: 2016-11-08 14:42:15
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-11-08 o 12:36, Konrad Anikiel pisze:

    > Twierdzisz że ciepłą wodę masz za darmo.

    Nigdzie tak nie twierdziłem.

    pozdro

  • 44. Data: 2016-11-08 14:46:20
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-11-08 o 12:32, Konrad Anikiel pisze:

    > No więc to co znajdziesz na złomie. Żeby osiągnąć ten sam efekt to
    > żeliwny kaloryfer wyjdzie większy niż wymiennik z chłodnicy, ale
    > koszt będzie zależał tylko od tego co łatwiej znajdziesz. Równie
    > dobrze mozesz znaleźć jakieś stare faviery. Jednocześnie zbieraj na
    > adwokata, możesz go potrzebować.

    Dzięki za radę, ale już mam adwokata.
    Poza tym nie sądzę, żeby był potrzebny w związku z ta sprawą.
    Myślę, że gdybym taki obieg włączył dwa razy w roku na prę godzin,
    to ani nikt by tego nie zauważył, ani nie byłby to przestępstwo.

    pozdro

  • 45. Data: 2016-11-08 15:05:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 22:46:21 UTC+9 użytkownik robot napisał:

> [...]
    > Myślę, że gdybym taki obieg włączył dwa razy w roku na prę godzin,
    > to ani nikt by tego nie zauważył, ani nie byłby to przestępstwo.

    Przestępstwo może i nie, ale w dzisiejszych czasach pozwy cywilne bywają upierdliwe.

  • 46. Data: 2016-11-08 15:06:51
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 22:42:17 UTC+9 użytkownik robot napisał:

    > Nigdzie tak nie twierdziłem.

    A to ja widać nie zrozumiałem :-)

  • 47. Data: 2016-11-08 15:59:01
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 08.11.2016 12:36, Konrad Anikiel wrote:

    > Twierdzisz że ciepłą wodę masz za darmo.

    Ma ryczałtem. Więc jak zacznie używać, podnisą ryczałt w całym
    bloku/osiedlu, więc całkiem za darmo nie jest ;>

    pzdr
    bartekltg

  • 48. Data: 2016-11-08 17:39:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 23:59:02 UTC+9 użytkownik bartekltg napisał:

    > Ma ryczałtem. Więc jak zacznie używać, podnisą ryczałt w całym
    > bloku/osiedlu, więc całkiem za darmo nie jest ;>

    Zależy jacy sąsiedzi. Albo będą za niego pokornie płacić, albo się wkurwią i podejmą
    kroki.

  • 49. Data: 2016-11-08 18:55:43
    Od: 4...@g...com

    Raczej o estetyke. Mala latwiej obudowac, ukryc. Pomysl z kawalkiem klimatyzatora
    lepszy. Gotowe, estetycznie wykonane. W pewnym momencie natrafisz na problem. Nie
    jest sztuka odkrecic ciepla wode i niech leci. Sztuka bedzie takie sterowanie
    przeplywem zeby wypuszczac maksymalnie na ile sie da wychlodzona wode. Jestem na
    etapie robienia grzejnika na wode z wanny. Niby nieduzo do odzyskania bo z dwie
    kilowatogodziny na kapaniu ale rocznie okolo pieciuset zlotych jest do
    zaoszczedzenia. Po kopiejke car sie schyli a po rubla przykleknie.

  • 50. Data: 2016-11-08 19:57:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-08 o 18:55, 4...@g...com pisze:
    > Nie jest sztuka odkrecic ciepla wode i niech leci. Sztuka bedzie takie sterowanie
    przeplywem zeby wypuszczac maksymalnie na ile sie da wychlodzona wode.
    W czym problem? Gdyby płacił za m3 to ok. Jak najwięcej odebrać energii
    wodzie. Ale on ma prawie "darmo".
    Będzie woda szła pełną prędkością to w czym problem, że cały wymiennik
    będzie gorący i woda wychodzić będzie gorąca?

    Robert