  • 1. Data: 2016-11-09 12:28:53
    Temat: Co produkują Szwajcarzy?
    Od: s...@g...com

    Czytam sobie :

    http://matusiakj.blogspot.com.ar/2016/11/sprzedaz-ma
    szyn-przemyslowych-w-swiecie.html

    i cytat:

    Najbardziej interesujaca jest wartosc konsumpcji maszyn per capita. Najwiecej na
    maszyny per capita wydaje Szwajcaria 126.6 USD, Niemcy 78.6, Korea Południowa 75.9
    USD. Polska na 32 miejscu z kompromitujacym wydatkiem 15.8 USD.
    Konsumpcja maszyn doskonale pokazuje sytuacje Europy. Polnoc to bogaci producenci a
    poludnie to bankruci i zadluzeni pasozyci. Francja 14.5 USD, Hiszpania 12.8, Grecja
    4.3 USD. Wlochy z przyzwoitym wynikiem 51.2 USD.

    i mam pytanie
    wiadomo że jak koszty osobowe wysokie to lepiej maszyne zatrudnić
    ale po co tym szwajcarom aż tyle maszyn?

  • 2. Data: 2016-11-09 12:59:31
    Temat: Re: Co produkują Szwajcarzy?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 listopada 2016 20:28:54 UTC+9 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > i mam pytanie
    > wiadomo że jak koszty osobowe wysokie to lepiej maszyne zatrudnić
    > ale po co tym szwajcarom aż tyle maszyn?

    Bardzo wiele produkują: https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Switzerland
    Tyle że skupiają się na tych aspektach produktu, które przynoszą wysoką marżę, bo
    koszty mają wysokie. Inaczej mówiąc, mają wysoka wydajność. W Polsce często jest tak
    że firma coś produkująca sama sobie buduje maszyny, albo własnymi ludźmi, albo najętą
    do tego firmą zewnętrzną. Efekt jest taki że konstruktor czegośtam jest głównie
    konstruktorem oprzyżądowania do produkcji tego czegośtam. W ogóle, w polskich firmach
    ludzie zajmują się nie tym co umieją, tylko tym co im każą robić. Nie we wszystkich,
    ale taka moda wciąż się utrzymuje.

  • 3. Data: 2016-11-09 17:50:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >i mam pytanie
    >wiadomo że jak koszty osobowe wysokie to lepiej maszyne zatrudnić
    >ale po co tym szwajcarom aż tyle maszyn?

    zegarki produkuja.

    I duze silniki okretowe, bo maja blisko to morza :-P

    Moze to jakies maszyny do drukowania pieniedzy ? Bo to im wychodzi
    najlepiej :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-11-09 17:54:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-11-09 o 12:28, s...@g...com pisze:
    > ale po co tym szwajcarom aż tyle maszyn?
    Może nie maja dużo maszyn, ale drogie.

    Robert

  • 5. Data: 2016-11-09 18:35:05
    Od: s...@g...com

    > Może nie maja dużo maszyn, ale drogie.
    Kupowałem od dwóch firm z szwajcari.
    Jak człowiek z kontroli jakości miał jechać żeby zobaczyć co i jak
    to kupili mu bilet do chin :)
    No i tak się zastanawiam gdzie te maszyny mają.
    Chyba że reeksportują do chin

  • 6. Data: 2016-11-09 23:07:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 listopada 2016 02:35:05 UTC+9 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    > to kupili mu bilet do chin :)
    > No i tak się zastanawiam gdzie te maszyny mają.

    Już raczej kupili maszyny do swojego centrum rozwojowego w Szwajcarii, uruchomili
    linię produkcyjną u siebie, a potem ją spakowali i wysłali do swojego zakładu w
    Chinach. Takie fabryki są wszędzie na świecie, także w Polsce.

  • 7. Data: 2016-11-10 04:05:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.11.2016 o 12:28, s...@g...com pisze:
    > i mam pytanie
    > wiadomo że jak koszty osobowe wysokie to lepiej maszyne zatrudnić
    > ale po co tym szwajcarom aż tyle maszyn?

    Wydaje mi się, że cała ta statystyka jest o kant *upy rozbić, a to z
    powodu dziwnej definicji maszyny.
    Jacek