  • Data: 2018-05-14 20:33:38
    Temat: Re: olej w silniku - glut.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 08:09:16 UTC-5 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    a silnik pracuje ciezko (wysokie temperatury) to w niektorych jego miejscach osadza
    sie olejowa galaretka.
    szukam konkretnej odpowiedzi dotyczacej konkretnego przypadku ale chcialbym wiedziec
    czy ktos praktycznie przerabial sytuacje kiedy okazalo sie ze galaretke widac,
    zastosowano jakies plukanie silnika lub ewentualne agresywnie czeste wymiany oleju i
    galaretka znikla.

    nagar na garnku po frytkach jak juz jest to tylko przybywa i twardnie.

    sie przyznal ze pewne silniki maja taki problem i wskazal ze przyczyna sa zbyt
    rzadkie wymiany. Nie to chcialem analizowac.

    to czy jest szansa ze jakies plukanie czy czestsza wymiana oleju gluta rozpusci i
    koniecznosc remontu nie wystapi.

    > Tzn, co jest w tych "papierach - przyznanie producenta do jakiegoś błędu
    > że na skutek pracy silnika coś się wytraca z oleju i traci on na tym
    > swoje pierwotne właściwości?

    Papiery sa nastepujace:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_MZ_engine#1MZ-F

    https://www.consumerreports.org/cro/cars/car-parts-a
    nd-accessories/engine-sludge/index.htm

    In a related case, Toyota settled a class-action engine-sludge suit in 2007 that
    covered an estimated 2.5-million Toyota and Lexus vehicles made between 1997 and
    2002. In that case, Toyota agreed to repair sludged engines for up to eight years
    from the time of purchase. While Toyota staunchly maintained that any such "oil-gel"
    problems are attributable to owners' abuse or poor maintenance habits it did set up a
    mechanism to reimburse complainants. The language of the settlement appears to
    include reimbursement to those people who may have already paid to have their sludge
    damage repaired.

    wiec nie jest to wielki problem ale jest.
    I jak sie go jakims plukaniem rozwiazac to moze byc warto takie auto kupic.