    From: AMX <r...@b...cy>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: opór aerodynamiczny, aluminium
    Date: Thu, 24 Mar 2011 10:29:44 +0000 (UTC)

    On Tue, 22 Mar 2011 14:14:33 +0100, Anonim <a...@n...mam.emaila> wrote:
    > Dzień dobry
    > Poszukuje programu który ukaże opór aerodynamiczny, zawirowania powierza
    > kształtu który bedę mógł wprowadzić. Pragnę zrobić z krztałtowników
    > aluminiowych i płyty dibond bagażnik dachowy na swój samochód. Kształt mam
    > juz i na "oko" jest super opływowy (cx na poziomie 0,0004 :) ) Ale chciałbym
    > go potestować w "tunelu aerodynamicznym". Tak więc prosze jesli ktos ma
    > informację na temat podzielenie się nimi.

    Nie jest to moja działka, więc nie są to informacje
    autorytatywne.

    Raczej będzie trudno. Generalnie mechanika płynów gorzej się
    liczy niż mechanika ciała stałego. Od początku jest silnie
    nieliniowa. Zamiana kosztownego tunelu aerodynamicznego na
    komputer z oprogramowaniem od dawna jest marzeniem przemysłu
    lotniczego ale nie bardzo się to udaje. Rozwinęła się cała gałąź
    pt. CFD (Computer Fluid Dynamics) ale do upragnionego celu
    daleko.

    AMX

    --
    adres w rot13