  • 1. Data: 2011-03-22 13:14:33
    Temat: opór aerodynamiczny, aluminium
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Dzień dobry
    Poszukuje programu który ukaże opór aerodynamiczny, zawirowania powierza
    kształtu który bedę mógł wprowadzić. Pragnę zrobić z krztałtowników
    aluminiowych i płyty dibond bagażnik dachowy na swój samochód. Kształt mam
    juz i na "oko" jest super opływowy (cx na poziomie 0,0004 :) ) Ale chciałbym
    go potestować w "tunelu aerodynamicznym". Tak więc prosze jesli ktos ma
    informację na temat podzielenie się nimi.

    Mam tez i drugą prośbą czy polecilibyście mi jakiś program do rozkładania
    brył na siatkę? Chodzi mi o taki program którym moge zaprogramowac dowolny
    krztałt i go później "rozkroić". Są programy takie które mogą rozłożyć bryły
    proste (sześciany, graniastosłupy itp) ale te mnie nieinteresują
    (testowałem). Programy powyższe mogą byc free, lub trial. bo na pełne wersje
    mnie niestac (CAD) To że nie można wydrukować czy tez zapisać tego co się
    zrobiło to niejest problem.

    Zdecydowałem pomalować ten mój przyszły wynalazek proszkowo. Oddam to w ręce
    fachowców. Ale mam pytanie poniewaz mam dwie sprzeczne opinie inych
    "fachowców"
    1. by pomalować aluminium należy zmatować go mechanicznie by pozbawić jej
    "bardzi cienkiej osnowy - tlenków" a potem jak najszybciej odtłuścić i
    pomalowac farbami do aluminium
    2. odtłuścić specjalnymi aktywnymi preparatami do aluminium by wytworzyc
    bardzo cienką warstwe tlenków by aluminium "niegazowało" i malować
    specjalnymi farbami do aluminium

    Pytam czysto teoretycznie bo niemam warunków do malowania

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2011-03-22 14:14:12
    Temat: Re: opór aerodynamiczny, aluminium
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    https://calltracking.cad-schroer.com/portal/com/Log3
    /

  • 3. Data: 2011-03-24 10:29:44
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Tue, 22 Mar 2011 14:14:33 +0100, Anonim <a...@n...mam.emaila> wrote:
> [...]
    > go potestować w "tunelu aerodynamicznym". Tak więc prosze jesli ktos ma
    > informację na temat podzielenie się nimi.

    Nie jest to moja działka, więc nie są to informacje
    autorytatywne.

    Raczej będzie trudno. Generalnie mechanika płynów gorzej się
    liczy niż mechanika ciała stałego. Od początku jest silnie
    nieliniowa. Zamiana kosztownego tunelu aerodynamicznego na
    komputer z oprogramowaniem od dawna jest marzeniem przemysłu
    lotniczego ale nie bardzo się to udaje. Rozwinęła się cała gałąź
    pt. CFD (Computer Fluid Dynamics) ale do upragnionego celu
    daleko.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 4. Data: 2011-03-24 10:55:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://sourceforge.net/search/?q=cfd

  • 5. Data: 2011-03-25 07:49:40
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "AMX" <r...@b...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > lotniczego ale nie bardzo się to udaje. Rozwinęła się cała gałąź
    > pt. CFD (Computer Fluid Dynamics) ale do upragnionego celu

    Niewiedziałem że to takie trudne i skomplikowane :) Pamiętam że w sieci
    znalazłem kiedys takie coś że wybierało sie z kilku kształtów domyślnych
    figury i umieszczało w "tunelu aerodynamicznym" i było pokazane jak
    powietrze opływa te kształty. Do kazdego kształtu było kilka pól z suwakami
    i w bardzo małym zakresie zmieniało sie te wybrane kształty - mialo to
    oczywiście wpływ na pokaz strumienia powietrza. Wtedy mi niebyło to
    potrzebne, pobawiłem sie i zapomniałem :( Bardziej to było cos
    poglądowego,
    schematycznego niz naukowego. Cos jakby to:
    http://www.mekanizmalar.com/claw_mechanism.html ale to nie to :) No cóż
    skleroza, skleroza.. Dziękuje za odpowiedź

    Pzodrawiam
    Robert

  • 6. Data: 2011-03-25 07:51:06
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > http://sourceforge.net/search/?q=cfd

    Dzieki, widze ze to kopalnia darmowych programów, szkoda ze mam problemy z
    jezykiem angielskim :( Ale od czego sa tlumacze :) dzieki
    Pozdrawiam
    Robert

  • 7. Data: 2011-03-25 08:33:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Mar 25, 7:49 am, "Anonim" <a...@n...mam.emaila> wrote:
    > Niewiedzia em e to takie trudne i skomplikowane :)

    "Trudne" i "skomplikowane" to bardzo wzgledne pojecia. Mamy XXI wiek,
    dzisiaj wszystko co ma jakis przeplyw (wewnetrzny i/lub zewnetrzny)
    rachuje sie programami cfd. Od samochodow do rurociagow, od obudow
    komputerow do wiertarek. Doswiadczony inzynier dysponujacy odpowiednim
    oprogramowaniem spokojnie osiaga dokladnosc ponizej 1%. Trzeba tylko
    wiedziec co, czym i jak robic :-)
    Konrad

  • 8. Data: 2011-03-25 13:40:42
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Fri, 25 Mar 2011 01:33:42 -0700 (PDT),
    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > komputerow do wiertarek. Doswiadczony inzynier dysponujacy odpowiednim
    > oprogramowaniem spokojnie osiaga dokladnosc ponizej 1%. Trzeba tylko

    Przedwojenny dowcip:

    Państwo we dworze kupili sobie automobil, pierwszy na cały
    powiat, a może nawet województwo.
    W niedzielę wybrali się na przejażdżkę, jednak jak to się często
    ówczesnym automobilom zdarzało, zepsuł się. Silnik zgasł i nie
    chciał zapalić. Kowal długo oglądał silnik, po czym wziął
    solidny młotek i dwa razy stuknął. Silnik zaskoczył.
    Kowal zażyczył sobie za naprawę 5 zł (1zł to była ówczesna
    dniówka). Oburzony pan domaga się rachunku, więc kowal pisze:

    - za dwa uderzenia młotkiem gr. 1
    - za to, że wiedziałem gdzie zł 4 gr. 99

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 9. Data: 2011-03-25 15:09:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    No ale nie spodziewales sie chyba ze to sie samo robi?
    Konrad

  • 10. Data: 2011-03-25 18:35:18
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Fri, 25 Mar 2011 08:49:40 +0100, Anonim <a...@n...mam.emaila> wrote:

    > Niewiedziałem że to takie trudne i skomplikowane :)

    Rzecz względna, jak to już ktoś zauważył.

> [...]
    > i w bardzo małym zakresie zmieniało sie te wybrane kształty - mialo to
    > oczywiście wpływ na pokaz strumienia powietrza.

    Obawiałem się, że właśnie o to chodzi. Daleko (AFAIK) do etapu,
    gdzie ktokolwiek będzie w stanie wyklikać kształt a to się
    policzy. Takiego wirtualnego tunelu aerodynamicznego jeszcze nie
    ma.

    Natomiast warto wspomnieć inną rzecz. Niedwno widziałem program
    dla modelarzy, którzy robią sobie własne samolociki, gdzie
    wystarczyło zadać profil skrzydła i geometrię, a wtedy
    rzeczywiście to liczy. Tylko, że jest to ograniczone do
    samolotów, więc nie liczyłbym, że da się tym zamodelować
    bagażnik. Zdaje się, że tego typu programy są kombinacją obliczeń
    i danych doświadczalnych, co dla wąskiej klasy zagadnień może być
    wyjątkowo efektywne.

    AMX

    --
    adres w rot13