  • 1. Data: 2017-06-07 09:11:56
    Temat: orangepi, GPIO, odfiltrowanie 50Hz
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Prosta rzecz: odczytać stan pinu gpio w orangepi.
    Z pinu 3,3V poprzez przycisk i rezystor rzędu kilku kom daję sygnał na czytany pin.
    Ale jesli na pinie cokolwiek przyłącze to przewód zbiera przydzwiek od sieci i stan 0
    - 1 mam ładnie w 100Hz niezależnie czy przycisk wciśniety czy nie.
    1) czy mam to filtrowac na zewnątrz (w raspberrypi takich jazd nie miałem). Jesli tak
    to jak?
    2) moze to trzeba programowo zwalczyć typu podciągnac pullup itp pina?
    3) istnieje opcja ze całe to orange jest uszkodzone (padł jeden port USB) mimo ze
    udaje ze działa.

    b.

  • 2. Data: 2017-06-07 09:48:37
    Temat: Re: orangepi, GPIO, odfiltrowanie 50Hz
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Ale jesli na pinie cokolwiek przyłącze to przewód zbiera przydzwiek
    >od sieci i stan 0 - 1 mam ładnie w 100Hz niezależnie czy przycisk

    A to troche dziwne, ze niezalezne od przycisku.

    >1) czy mam to filtrowac na zewnątrz (w raspberrypi takich jazd nie
    >miałem). Jesli tak to jak?
    >2) moze to trzeba programowo zwalczyć typu podciągnac pullup itp
    >pina?

    Normalnie Pull-up (lub pull-down) by pomogl. Jesli nie wewnetrzny, to
    zewnetrzny.
    Ale jesli przycisk nie ma wplywu, to moze problem jest inny ?
    Softwareowy np - wlaczyles jakis timer.

    Jeszcze mozesz dac transoptor na wejsciu.

    J.

  • 3. Data: 2017-06-07 09:54:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 09:48:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >Normalnie Pull-up (lub pull-down) by pomogl. Jesli nie wewnetrzny, to
    > zewnetrzny.
    > Ale jesli przycisk nie ma wplywu, to moze problem jest inny ?

    no wlasnie podejrzewam ze sprzęt jest strzelony :/

    b.

  • 4. Data: 2017-06-07 10:02:04
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 09:54:25 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no wlasnie podejrzewam ze sprzęt jest strzelony :/

    tzn dla jasnosci: przyciskanie daje zauważalne efekty, w czasie zmiany stanu
    przycisku te układy stanów w 100Hz cyklu sie troche zakłócają

    b.

  • 5. Data: 2017-06-07 10:53:13
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 07.06.2017 o 10:02, Budyń pisze:

    > tzn dla jasnosci: przyciskanie daje zauważalne efekty, w czasie zmiany stanu
    przycisku te układy stanów w 100Hz cyklu sie troche zakłócają

    > b.

    Witam.
    Spróbuj dać rezystor rzędu 3k3 bezpośrednio między pin wejściowy a pin
    3,3V na płytce orangepi i na kabelkach przycisk między ten pin wejściowy
    pin masy. (w tym układzie przycisk wciśnięty daje 0 a puszczony 1)

    Grzegorz

  • 6. Data: 2017-06-07 16:09:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Jun 2017 00:11:56 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > ydzwiek od sieci i stan 0 - 1 mam ładnie w 100Hz niezależnie czy

    jak zmierzyłes to 100Hz?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-06-07 16:24:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 16:10:54 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > jak zmierzyłes to 100Hz?

    kazałem wypisac na ekran czas gdy zachodzi zmiana stanu.
    Ale: własnie zrobilem próbe na raspberry pi - mam dokladnie ten sam efekt. Czyli
    sprzet jest dobry.
    Na tym raspberry czytałem kiedys obroty za pomocą
    http://electropark.pl/moduly-optyczne/3291-modul-det
    ektora-szczelinowego-10mm.html
    i to działało poprawnie a ten moduł był kilka metrów od . A teraz w to miejsce dalem
    przycisk i jest wspomiana kaszana.

    b.

  • 8. Data: 2017-06-07 16:38:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >kazałem wypisac na ekran czas gdy zachodzi zmiana stanu.
    >Ale: własnie zrobilem próbe na raspberry pi - mam dokladnie ten sam

    Procesor, bo przycisk jest zly, albo kabel :-)

> [...]
    >i to działało poprawnie a ten moduł był kilka metrów od .

    >A teraz w to miejsce dalem przycisk i jest wspomiana kaszana.

    I myslisz, ze teraz cos indukuje 100Hz w kablu ? Ktory tez ma pare m ?
    Malo prawdopodobne.

    Dobrze podlaczyles przycisk do masy ? Tej masy od procesora.
    Kabel nie jest urwany ? Bo o ile rozne zaklocenia sobie potrafie
    wyobrazic, to brak wplywu przycisku juz gorzej.

    J.

  • 9. Data: 2017-06-07 17:44:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Budyń <b...@g...com> napisał(a):
> [...]
    > trzeba programowo zwalczyć typu podciągnac pullup itp pina? 3) istnieje
    > opcja ze całe to orange jest uszkodzone (padł jeden port USB) mimo ze

    Jak masz podłączony ten rezystor? Niech on będzie pullupem a przycisk niech
    zwiera pin do masy. Nie powinno być wtedy problemu z przydźwiękiem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2017-06-07 18:21:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.06.2017 16:38, J.F. wrote:

    > Dobrze podlaczyles przycisk do masy ? Tej masy od procesora.
    > Kabel nie jest urwany ?

    Ja takie cuda kiedyś miałem na 20C51. Tak się zafiksowałem na odkłócaniu
    wejść, że nie zauważyłem że kostka nie ma w ogóle podłączonego pinu
    zasilania, tylko zasila się pasożytniczo z pullupów.

    --
    Mirek.