  • 11. Data: 2017-06-07 19:04:51
    Temat: Re: orangepi, GPIO, odfiltrowanie 50Hz
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 7 czerwca 2017 17:44:06 UTC+2 użytkownik Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Jak masz podłączony ten rezystor? Niech on będzie pullupem a przycisk niech
    > zwiera pin do masy. Nie powinno być wtedy problemu z przydźwiękiem.

    rozebralem i zlozylem jak piszesz - zadzialalo. Cos tam nie halo w tych sprzetowych
    pullapach, ale na razie dalej nie szukam.

    thx!

    b.

  • 12. Data: 2017-06-07 19:08:44
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Budyń <b...@g...com> napisał(a):
    > rozebralem i zlozylem jak piszesz - zadzialalo. Cos tam nie halo w tych
    > sprzetowych pullapach, ale na razie dalej nie szukam.
    > thx!
    > b.

    OK :)
    Możliwe, że sprzętowy był za słaby i przy silnych zakłóceniach jednak stan
    pinu się zmieniał.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2017-06-08 00:10:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 10:04:51 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > rozebralem i zlozylem jak piszesz - zadzialalo. Cos tam nie halo w tych sprzetowych
    pullapach, ale na razie dalej nie szukam.

    A jak to miales podlaczone ?
    Tak jak napisales - od +3.3V przycisk, rezystor, i pin wejsciowy ?
    A kable gdzie ?

    Bo:
    a) co robilo za pull-down ? Przy rozlaczonym switchu cos powinno
    wymuszac stan, bo inaczej smieci lapie. No ale przy wlaczonym to juz
    nie powinno

    b) jesli pull-down byl ... to przy wlaczonym switchu ten rezystor
    szeregowy wraz z pull-downem tworza dzielnik, i napiecie na wejsciu
    moze byc akurat bliskie progu i wszelkie smieci lapie ... ale tylko
    przy wlaczonym switchu.

    J.

  • 14. Data: 2017-06-08 08:14:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 00:10:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    sprzetowych pullapach, ale na razie dalej nie szukam.

    > A jak to miales podlaczone ?
    > Tak jak napisales - od +3.3V przycisk, rezystor, i pin wejsciowy ?

    jakos tak, przynajmniej w którejs konfiguracji

    > A kable gdzie ?

    krótkie, zresztą wystarczyło 10cm kabel jako antene podłączyć do pina (drugi koniec
    luźny) by zbierał te śmieci

> [...]
    > szeregowy wraz z pull-downem tworza dzielnik, i napiecie na wejsciu
    > moze byc akurat bliskie progu i wszelkie smieci lapie ... ale tylko

    pullup/downy usilowalem robic programowo, dzielnik faktycznie sie robił bo z 3,3
    robilo sie cos 1,6

    b.

  • 15. Data: 2017-06-08 11:52:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]

    >(drugi koniec luźny) by zbierał te śmieci

    >pullup/downy usilowalem robic programowo, dzielnik faktycznie sie

    I jesli te 1.6V to prog odrozniajacy 0 od 1 na wejsciu, to jakis
    drobny przydzwiek mogl powodowac odczyt 50 czy 100Hz.

    J.