  • Data: 2017-06-16 23:59:18
    Temat: Re: oslona LCD (protector)
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 19:27:16 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Ok, ja to rozumiem. Ale czym zabezpieczysz obiektyw? Mam na myśli nie
    > tylko szkło ale i mechanizmy wysuwne kompaktów.
    >
    > Chciałem tylko powiedzieć, że taki protektor na wyświetlacz to tylko
    > amulet poprawiający poczucie bezpieczeństwa bo nie tylko wyświetlacz
    > wchodzi w skład kompakta czy lustrzanki. W chwili gdy "chucham i
    > dmucham" na sprzęt, jak to określiłeś, to ochroną obejmuję całość a nie
    > wycinek urządzenia, to po pierwsze. Po drugie jeśli nie mam w głowie
    > tego, że amulet chroni mój sprzęt, to uważam jeszcze bardziej na to
> [...]

    Obiektyw w kompakcie można zabezpieczyć. Zakładając na niego tuleję z filtrem
    ochronnym. Widziałem takie wynalazki mocowane np do gwintu statywowego, dla aparatów
    gdzie producent tulei nie przewidział. To raz. Dwa, w pozycji "wyłączony" obiektyw
    jest złożony i schowany w obudowie podczas gdy wyświetlacz w większości modeli jest
    cały czas na wierzchu, i podczas normalnego noszenia aparatu na szyi, może ulec
    uszkodzeniu ocierając się np o zapięcie kurtki.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Osobiście zabezpieczam wyłącznie obiektywy, jakimś dobrym filtrem, no i dbam o
    czystość matrycy. I jeszcze wziernika. Reszta, jako mająca zerowy wpływ na jakość
    zdjęć, zupełnie mnie nie interesuje. Ot, tyle że aparaty noszę na mocnych paskach i w
    porządnych torbach.