    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Fri, 16 Jun 2017 14:59:18 -0700 (PDT)
    <1q92t2rs0t26x.16yixpud3wunk$.dlg@40tude.net>
    <ohsdt7$gc4$1@node1.news.atman.pl>
    <1agkxwcssxqu9.f41y0734ysi3$.dlg@40tude.net>
    <ohug1i$pvf$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: oslona LCD (protector)
    From: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 19:27:16 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Ok, ja to rozumiem. Ale czym zabezpieczysz obiektyw? Mam na myśli nie
    > tylko szkło ale i mechanizmy wysuwne kompaktów.
    >
    > Chciałem tylko powiedzieć, że taki protektor na wyświetlacz to tylko
    > amulet poprawiający poczucie bezpieczeństwa bo nie tylko wyświetlacz
    > wchodzi w skład kompakta czy lustrzanki. W chwili gdy "chucham i
    > dmucham" na sprzęt, jak to określiłeś, to ochroną obejmuję całość a nie
    > wycinek urządzenia, to po pierwsze. Po drugie jeśli nie mam w głowie
    > tego, że amulet chroni mój sprzęt, to uważam jeszcze bardziej na to
> [...]

    Obiektyw w kompakcie można zabezpieczyć. Zakładając na niego tuleję z filtrem
    ochronnym. Widziałem takie wynalazki mocowane np do gwintu statywowego, dla aparatów
    gdzie producent tulei nie przewidział. To raz. Dwa, w pozycji "wyłączony" obiektyw
    jest złożony i schowany w obudowie podczas gdy wyświetlacz w większości modeli jest
    cały czas na wierzchu, i podczas normalnego noszenia aparatu na szyi, może ulec
    uszkodzeniu ocierając się np o zapięcie kurtki.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Osobiście zabezpieczam wyłącznie obiektywy, jakimś dobrym filtrem, no i dbam o
    czystość matrycy. I jeszcze wziernika. Reszta, jako mająca zerowy wpływ na jakość
    zdjęć, zupełnie mnie nie interesuje. Ot, tyle że aparaty noszę na mocnych paskach i w
    porządnych torbach.