    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 15 May 2014 23:39:34 -0700 (PDT)
    Subject: Re: [ot] jak to skanowac?
    From: XX YY <f...@g...com>

    > Skanujacy mowi mi, ze tak jest niezaleznie od tego, w ktore pole szyby
    >
    > skanera polozy fotografie...
    >

    > Co jest nie tak robione,ze skanowanie jest jakie jest?

    pocztowka ma dlugosc boku = 6 "

    jesli chcesz zdjecie w jakiejs rozdzielczosci bezwzglednej px to rozdzielczosc
    wzgleda dpi skanera jaka musisz ustawic wynosi

    dpi= px/6

    np jesli chcesz dostac zdjecie o boku 5000 px to musisz ustawic 5000/6=833 dpi , a
    wiec najblizsza wartosc jaka mozesz wybrac w opcjach nastawy.

    czy ustawisz wielkosc pola przed skanowaniem , czy obetniesz zdjecie po skanowaniu
    dla wyniku nie ma znaczenia. w pierwszym wypadku skanowanie bedzie trwalo krocej.

    Zdaza sie w zaleznosci od powierzchni zdjecia, ze nieraz dostanie sie lepszy wynik
    obnizajac rozdzielczosc , trzeba sprawdzic , faktura papieru zbyt rozdzielczo
    pokazana moze dac nieraz efekt psujacy calkowite wrazenie.
    W praktyce droga prob i bledow mozna znalezc najlepsza rozdzielczosc skanowania dla
    danego rodzaju podloza.

    nie wiem dlaczego biale tlo jest zielone? podkladka jest zielona ?
    winno byc biele / szare.

    jesli robisz automatem balns bieli , to nalezy to robic po obcieciu wszystkiego tego
    , co nie jest zdjeciem. te pozostalosci zafalszuja wynik przy automatycznej korekcie
    koloru i kontrastu - w tym przypadku wypadaloby ograniczyc pole skanowania do
    wielkosci zdjecia przed skanowaniem.